Every Noise at Once · german blues   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Professor Snake Oil»
Greg Copeland & Martin Messsing»
Miss Zippy & The Blues Wail»
Jimmy Reiter»
Schorsch & de Bagasch»
Larry Garner»
Kai Strauss»
Nick Woodland»
Christian Bleiming»
Reverend Rusty»
Black Patti»
Abi Wallenstein»
Henning Pertiet»
B.B. & The Blues Shacks»
Hamburg Blues Band»
Axel Zwingenberger»
GProject Blues Band»
Jesper Munk»
Tommy Schneller Band»
Frank Muschalle Trio»
Henrik Freischlader Band»
Andreas Arlt»
The German Blues Project»
Stompin Heat»
Steve Baker»
Das Dritte Ohr»
WellBad»
Nachtzug»
Get The Cat»
Michael van Merwyk»
Tommy Schneller»
T. G. Copperfield»
Dieter Kropp»
The Bluesanovas»
Andreas Diehlmann Band»
Greg Copeland»
Blues Company»
Dave Goodman»
Alex Conti»
Dr. Will»
Ludwig Seuss»
Gregor Hilden»
The Dynamite Daze»
Kris Pohlmann»
Andreas Kümmert»
Chris Kramer»
Richie Arndt»
Timo Gross»
Jessy Martens»
Bonita & The Blues Shacks»
Eddie Kold Band»
Honey Creek»
PeeWee Bluesgang»
Henrik Freischlader»
Pete Alderton»
Toscho Todorovic»
Till Kersting»
Greg Copeland Band»
Cologne Blues Club»
The Mufuti Four»
Hermann Posch, Stephan Rausch & Peter Müller»
Zed Mitchell»
Chris Kramer & Beatbox ´n´ Blues»
canadian blues»
indian fusion»
memphis americana»
modern blues»
motown»
australian blues»
italian blues»
german blues»
world»
swamp rock»
french rock»
blues band»
deep southern soul»
belgian blues»
polish blues»
blues-rock guitar»
norwegian blues»
spanish blues»
musica costarricense»
tuareg guitar»
ny roots»
industrial»
experimental pop»
collage pop»
danish indie»
otacore»
indie psych-pop»
indie tico»
chinese experimental»
ethereal gothic»
estonian indie»
slovenian indie»
indie tabasqueno»
slovak indie»
czech indie»
deconstructed club»
baja indie»
montreal indie»
art pop»
chamber psych»
pakistani indie»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,068 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-11-23. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.