Every Noise at Once · german baroque   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Johann Baal»
Heinrich Schwemmer»
Crato Butner»
Daniel Eberlin»
Jakob Meiland»
Georg Gebel»
Anton Colander»
Johann Samuel Beyer»
Thomas Eisenhuet»
Johann Valentin Görner»
Georg Christian Schemelli»
Johann Jakob Froberger»
Georg Dietrich Leyding»
Daniel Erich»
Johann Philipp Krieger»
Johann Heinrich Buttstett»
Delphin Strungk»
Johann Gottlieb Graun»
August Kuhnel»
Arnold Matthias Brunckhorst»
Johann Pachelbel»
Vincent Lübeck»
Carl Heinrich Graun»
Nicolaus Adam Strungk»
Johann Friedrich Alberti»
Samuel Ebart»
Philipp Friedrich Buchner»
Johann Balthasar Konig»
Johann Ludwig Krebs»
Georg Joseph»
Johann Schelle»
Dietrich Becker»
Johann Christian Kittel»
Melchior Schildt»
Silvius Leopold Weiss»
Sebastian Bodinus»
Johann Tobias Krebs»
Johann Krieger»
Johann Jakob Walther»
Wolfgang Ebner»
Esaias Reusner»
Johann Christoph Bach»
Constantin Christian Dedekind»
Johann Jacob Bach»
Sebastian Anton Scherer»
Johann Adam Birkenstock»
Johann Michael Nicolai»
Johann Ernst Altenburg»
Erhard Bodenschatz»
Franz Tunder»
Philipp Heinrich Erlebach»
Johann Erasmus Kindermann»
Samuel Scheidt»
Johann Fischer»
Johann Ernst Eberlin»
Matthias Weckmann»
George Frideric Handel»
Johann Sigismund Kusser»
Georg Böhm»
Johann Sebastian Bach»
Johann Bernhard Bach»
Georg Muffat»
Friedrich Wilhelm Zachow»
Nicolaus Bruhns»
Ernst Christian Hesse»
Johann Hermann Schein»
Johann Bach»
Johann Caspar Ferdinand Fischer»
Ferdinand Tobias Richter»
Georg Friedrich Kauffmann»
Christian Geist»
Carl van der Hoeven»
Gottlieb Muffat»
Johann Gottlieb Janitsch»
Johann Philipp Förtsch»
Johann Adam»
Johann Ernst Bach»
Wilhelm Hieronymus Pachelbel»
Johann Melchior Molter»
Johann Christian Schickhardt»
Johann Peter Kellner»
Johann Schop»
Andreas Hammerschmidt»
Sebastian Knüpfer»
Johann Gottfried Walther»
Johann Valentin Meder»
Adam Falckenhagen»
Christian Erbach»
Johann Theile»
Johann Rosenmüller»
Johann Rudolph Ahle»
Giovanni Henrico Albicastro»
Johann Christoph Pezel»
Heinrich Albert»
Wolfgang Carl Briegel»
Christian Ritter»
Gottfried Heinrich Stölzel»
Johann Nicolaus Hanff»
Johann Nikolaus Hanff»
Johann Nicolaus Bach»
Johann Kuhnau»
Johann Staden»
Christoph Bernhard»
Wilhelm Friedemann Bach»
Johann Anastasius Freylinghausen»
Johann Kropfgans»
Christoph Schaffrath»
Johann Caspar Kerll»
Johann Adam Reincken»
Johann Christoph Pez»
Georg von Bertouch»
Heinrich Bach»
Johan Agrell»
Johann Theodor Roemhildt»
Franz Xaver Murschhauser»
Georg Gebel II»
Johann Mattheson»
Johann Christoph Altnickol»
Johann Friedrich Fasch»
Michael Altenburg»
Georg Caspar Schürmann»
Johann Ludwig Bach»
Johann Paul Von Westhoff»
Georg Caspar Wecker»
Christian Ludwig Boxberg»
Johann Adolf Hasse»
Johann Georg Pisendel»
Nikolaus Hasse»
Johann Lorenz Bach»
Peter Hasse»
Thomas Baltzar»
Andreas Armsdorff»
Philipp Friedrich Boddecker»
Johann Ulrich Steigleder»
Nicolaus Vetter»
Rupert Ignaz Mayr»
Johann Michael Bach»
Johann Speth»
Heinrich Scheidemann»
Andreas Hakenberger»
Simon Lohet»
Nicolaus Zangius»
Georg Christoph Bach»
Clamor Heinrich Abel»
Ernst Gottlieb Baron»
Christian Petzold»
Johann Vierdanck»
Wilhelm Karges»
Johann David Heinichen»
Georg Philipp Telemann»
Johann Joachim Quantz»
Jacob Praetorius»
Carl Philipp Emanuel Bach»
Conrad Friedrich Hurlebusch»
Georg Österreich»
Andreas Kneller»
Johann Christoph Oley»
portuguese early music»
early music»
german renaissance»
historically informed performance»
french baroque»
french renaissance»
classical oboe»
recorder»
german baroque»
baroque»
baroque ensemble»
viol»
chamber orchestra»
early music ensemble»
harpsichord»
italian baroque»
violin»
english baroque»
classical flute»
galante era»
spanish baroque»
bohemian baroque»
deep vocal house»
eurodance»
italo dance»
deep discofox»
discofox»
melbourne bounce international»
kawaii future bass»
jungle»
happy hardcore»
bouncy house»
moombahton»
deep happy hardcore»
hard bass»
bubblegum dance»
breakbeat»
remix»
tekno»
hands up»
jump up»
hardcore techno»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,068 genres by Spotify as of 2019-05-23. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.