Every Noise at Once · galante era   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Johan Nicolaas Lentz»
William Walond»
Pierre-Montan Berton»
Rafael Antonio Castellanos»
Adolph Carl Kunzen»
Davide Perez»
Georg Matthias Monn»
Johann Philipp Kirnberger»
José de Nebra»
Domènec Terradellas»
Pierre-Alexandre Monsigny»
Hermann Raupach»
Nicola Fiorenza»
Carlo Cecere»
James Oswald»
Johann Christoph Altnickol»
Johan Daniel Berlin»
John Christopher Smith»
Carl Friedrich Abel»
François Martin»
Jean Baptiste Masse»
Pietro Nardini»
Giuseppe Bonno»
Joseph-Hector Fiocco»
Sebastian Bodinus»
Giacomo Puccini, Sr.»
Johann Wilhelm Hertel»
Joan Baptista Pla»
Josef Seger»
António Teixeira»
Florian Leopold Gassmann»
Antoine Dauvergne»
William Hayes»
Carlos Seixas»
Johann Ernst Eberlin»
Gaetano Latilla»
Per Brant»
Antonio Soler»
Giovanni Battista Pergolesi»
James Nares»
Wilhelm Friedemann Bach»
François Rebel»
Michel Blavet»
Claude Balbastre»
Niccolò Jommelli»
Christoph Willibald Gluck»
Quirino Gasparini»
Franz Xaver Richter»
Pietro Domenico Paradisi»
František Xaver Pokorný»
Frederick the Great»
Giovanni Battista Sammartini»
Johann Gottlieb Janitsch»
Joseph-Marie-Clement Dall'Abaco»
Karl Kohaut»
Johann Gottfried Müthel»
Johann Gottlieb Graun»
Thomas Arne»
Armand-Louis Couperin»
Johann Ludwig Krebs»
Girolamo Abos»
Christian Ernst Graf»
Giovanni Battista Pescetti»
Johann Stamitz»
Thomas Chilcot»
Carl Heinrich Graun»
John Hebden»
Philippine Charlotte of Prussia»
Tommaso Traetta»
Giovanni Battista Cirri»
Georg Christoph Wagenseil»
Johann Baptist Wendling»
Henri-Jacques de Croes»
Jan Adam Gallina»
Anton Cajetan Adlgasser»
Richard Mudge»
Louis-Gabriel Guillemain»
Johann Gottlieb Naumann»
Johan Henrik Freithoff»
Charles-Joseph van Helmont»
Pietro Denis»
Joseph Starzer»
Pierre van Maldere»
Antonio Lolli»
Johann Friedrich Doles»
Johan Helmich Roman»
Carlo Zuccari»
Friedrich Hartmann Graf»
Carlo Graziani»
Jiří Antonín Benda»
Baldassare Galuppi»
Gioacchino Cocchi»
Ignaz Holzbauer»
Gottfried August Homilius»
Andrea Bernasconi»
Giovanni Battista Martini»
Pieter Hellendaal»
Nicolas Chédeville»
John Stanley»
Christoph Nichelmann»
Domenico Alberti»
Joseph-Nicolas-Pancrace Royer»
Johan Agrell»
Nicola Conforto»
Johann Peter Kellner»
Johann Adolph Scheibe»
Francesco Zappa»
Franz Benda»
Francisco António de Almeida»
Michele Stratico»
Giuseppe Sarti»
Johann Friedrich Agricola»
Joao Rodrigues Esteves»
Jean Barrière»
Joseph Anton Steffan»
Johann Georg Reutter»
Charles Avison»
Philibert Delavigne»
Pasquale Anfossi»
François-André-Danican Philidor»
Christoph Schaffrath»
John Garth»
Domenico Dall’Oglio»
John Alcock»
Anna Amalia, Princess of Prussia»
Alessandro Besozzi»
Johann Adam Hiller»
Pasquale Cafaro»
Michael Christian Festing»
Carlo Monza»
Leopold Mozart»
Jean-Jacques Rousseau»
Jean-Joseph Cassanéa De Mondonville»
Johann Gottlieb Goldberg»
Johann Baptist Georg Neruda»
Henrik Philip Johnsen»
Giovanni Marco Rutini»
Bernhard Joachim Hagen»
Pietro Alessandro Guglielmi»
Michel Corrette»
Frantisek Tuma»
Niccolò Piccinni»
Jacques Duphly»
Francesco Biscogli»
William Boyce»
Jean-Baptiste Canavas»
Carl Philipp Emanuel Bach»
Rosanna Scalfi Marcello»
Wenzel Raimund Birck»
John Frederick Lampe»
Antonio Maria Mazzoni»
Francesco Antonio Baldassare Uttini»
musica antigua»
recorder»
violin»
early music»
classical flute»
baroque violin»
french baroque»
italian opera»
german baroque»
baroque»
french opera»
english baroque»
galante era»
baroque ensemble»
viol»
spanish baroque»
french renaissance»
early music ensemble»
latin american baroque»
italian baroque»
historically informed performance»
classical era»
bohemian baroque»
tekno»
moombahton»
eurodance»
deep happy hardcore»
partyschlager»
melbourne bounce international»
jungle»
cantaditas»
deep vocal house»
hardcore breaks»
deep discofox»
breakbeat»
discofox»
remix product»
hardcore techno»
jumpstyle»
bouncy house»
hard bass»
hands up»
jump up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,789 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.