Every Noise at Once · finnish blues   scan   playlist   intro   pulse   new
Ina Forsman»
Baby Boy Varhama»
SF Blues»
Dave Lindholm»
Esa Kuloniemi»
Titty Bar Tim Blues Band»
Honey B & T-Bones»
Emilia Sisco»
Q.Stone»
Dave Forestfield»
Talmud Beach»
SF-Blues»
Helander Co.»
Kat Baloun»
Tomi Leino Trio»
Aija Puurtinen»
Micke Bjorklof & Blue Strip»
Knucklebone Oscar»
Jukka Tolonen Trio»
Albert Järvinen»
Daddy Giljoteen»
Jake's Blues Band»
Mad Matt Kotovuori»
Hoedown»
Honey B. Family»
Ben Granfelt Band»
Heikki Silvennoinen»
Tuomari Nurmio»
Atomirotta»
JP Sivonen»
Mayflower»
Jussi Kettu»
Mikko Löytty»
Jukka Syrenius Band»
Kapteeni Nemo»
Ns-Blues»
Ile Kallio Big Rock Band»
Pekko Käppi & K:H:H:L»
Faarao Pirttikangas»
Esa Kaartamo»
Lena & The Slide Brothers»
Masi Sallinen Quartet»
Doobie Twisters»
Slim Butler»
Wentus Blues Band»
Eero Raittinen»
Tokela»
Micke & Lefty»
Marjo Leinonen»
Pepe Ahlqvist & The Rolling Tumbleweed»
Jukka Tolonen»
Mike Westhues»
Pepe Ahlqvist»
Erja Lyytinen»
Ben Granfelt»
Helge Tallqvist Band»
Ninni Poijärvi & Mika Kuokkanen»
Ismo Haavisto»
swedish blues»
japanese blues»
chilean rock»
argentine rock»
classic danish rock»
dutch blues»
cambodian rock»
brazilian blues»
blues latinoamericano»
classic finnish rock»
czech rock»
power blues-rock»
belgian blues»
tarantella»
norwegian blues»
spanish blues»
rock baiano»
deep classic garage rock»
musica aragonesa»
british blues»
finnish soul»
ny roots»
finnish blues»
plunderphonics»
baltic folk»
world fusion»
lithuanian indie»
fluxwork»
chinese experimental»
glitch pop»
tribute»
deconstructed club»
commons»
virginia indie»
experimental indie»
multidisciplinary»
montreal indie»
japanese experimental»
folktronica»
brazilian experimental»
british industrial»
experimental electronic»
lithuanian folk»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,068 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-11-23. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.