Every Noise at Once · experimental ambient   scan   playlist   intro   pulse   edge
CV & JAB»
Khotin»
Chaines»
Penelope Trappes»
Maria w Horn»
H.Takahashi»
Concrete Cookie and the Maggot Farmer»
Kaitlyn Aurelia Smith»
Pablo's Eye»
Garrett»
Lucy Railton»
Ipek Gorgun»
Brian James Griffith»
Jozef Van Wissem and Jim Jarmusch»
Sam Wilkes»
Roy Montgomery»
Birds Of Passage»
Opitope»
E.M.M.A.»
Yamaneko»
Shuta Hasunuma»
R. Girardin»
Astrid Sonne»
M. Geddes Gengras»
Chihei Hatakeyama»
K. Leimer»
Joseph Shabason»
Blithe Field»
Ka Baird»
Olivia Block»
Tashi Wada with Yoshi Wada and Friends»
Rafael Anton Irisarri»
Matchess»
Topdown Dialectic»
Kareem Lotfy»
Electric Sound Bath»
Lara Sarkissian»
Daniel Aged»
Grouper»
Kaoru Inoue»
Dustin Wong»
Orquesta de las Nubes»
Carsten Nicolai»
Felicia Atkinson»
Mary Lattimore»
Christina Vantzou»
Mike Shiflet»
Sun Curves»
kj»
Haron»
Pulse Emitter»
Microhm»
Saloli»
Jake Muir»
Debit»
Masayoshi Fujita»
Kate NV»
Less Bells»
Yialmelic Frequencies»
Arp»
Nate Young»
Rimarimba»
Julia Reidy»
SK U KNO»
Meitei»
Tatsuya Shimazaki»
Susso Seki Singh»
Primary Mystical Experience»
Sarah Davachi»
Klara Lewis»
Driftmachine»
Terekke»
Jonny Nash»
Seth Chrisman»
Ben Chatwin»
Kali Malone»
Cucina Povera»
Emily A. Sprague»
Dialect»
Caterina Barbieri»
Gonçalo F Cardoso»
Slows»
OCA»
deep ambient»
nu age»
scorecore»
video game music»
canadian soundtrack»
chinese traditional»
japanese soundtrack»
experimental ambient»
french soundtrack»
mandible»
healing»
italian soundtrack»
nordic soundtrack»
german soundtrack»
polish ambient»
latin soundtrack»
deep soundtrack»
british soundtrack»
oceania soundtrack»
soundtrack»
j-ambient»
ambient»
fourth world»
drone»
electra»
zouglou»
hiplife»
azonto»
electro bailando»
mahraganat»
chalga»
funk das antigas»
maskandi»
bulgarian hip hop»
champeta»
coupe decale»
old school nederhop»
disco polo»
electro latino»
manele»
j-reggae»
k-hop»
deep discofox»
spanish reggae»
italian reggae»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,842 genres by Spotify as of 2019-03-19. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.