Every Noise at Once · english baroque   scan   playlist   intro   pulse
Henry Cooke»
Albertus Bryne»
Christopher Gibbons»
Maurice Greene»
Robert Dowland»
Pelham Humfrey»
John Blow»
William Croft»
George Jeffreys»
Michael Wise»
William Turner»
William Corbett»
Thomas Roseingrave»
John Weldon»
Thomas Brewer»
Jeremiah Clarke»
Daniel Purcell»
John Playford»
John Banister»
Walter Porter»
William Lawes»
John Adson»
John Jenkins»
John Ravenscroft»
Nicholas Lanier»
Richard Mico»
Thomas Mace»
Henry Lawes»
John Eccles»
William Child»
Henry Purcell»
William Babell»
Robert Ramsey»
Matthew Locke»
Thomas Tudway»
Giovanni Battista Draghi»
Johann Christoph Pepusch»
William Webb»
Robert Valentine»
Johann Ernst Galliard»
John Baston»
Christopher Simpson»
George Frideric Handel»
Simon Ives»
Robert Woodcock»
Charles Avison»
Nicola Matteis»
Andrew Parcham»
Henry Eccles»
Orlando Gibbons»
german jazz»
german baroque»
historically informed performance»
french opera»
classical performance»
french baroque»
early music ensemble»
recorder»
baroque»
early music»
italian baroque»
violin»
english baroque»
galante era»
baroque violin»
baroque ensemble»
viol»
bohemian baroque»
french renaissance»
classical flute»
spanish baroque»
anglican liturgy»
drum and bass»
bouncy house»
tekno»
deep happy hardcore»
jungle»
happy hardcore»
hardcore breaks»
eurodance»
hard bass»
bubblegum dance»
remix»
electro house»
hardcore techno»
deep vocal house»
moombahton»
hands up»
deep discofox»
breakbeat»
jump up»
kawaii future bass»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,300 genres by Spotify as of 2018-11-16. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.