Every Noise at Once · electronic   scan   playlist   intro   pulse   edge   2017
Rasmus»
Fatboy Slim»
Flying Lotus»
Fila Brazillia»
Tricky»
Massive Attack»
Rival Consoles»
Tim Hecker»
Trentemøller»
Modeselektor»
Justice»
Goldfrapp»
Boys Noize»
Red Snapper»
Guts»
Apparat»
Boards of Canada»
Blur»
Freestylers»
Sneaker Pimps»
Zero 7»
LTJ Bukem»
Björk»
Kiasmos»
The Presets»
The The»
Public Service Broadcasting»
Junkie XL»
Plastikman»
Daft Punk»
The Black Dog»
Saint Etienne»
Maxim»
Hot Chip»
Underworld»
The Crystal Method»
µ-Ziq»
St Germain»
Kasabian»
Pendulum»
Bicep»
Moby»
Digitalism»
Propellerheads»
Aim»
Pop Will Eat Itself»
David Holmes»
Joe Goddard»
Lunatic Calm»
Coldcut»
Primal Scream»
Musicology»
Spiritualized»
Audio Bullys»
The Grid»
B12»
Stereo MC's»
Supergrass»
Jamiroquai»
Bonobo»
Cut Copy»
Jan Jelinek»
The Field»
Bentley Rhythm Ace»
808 State»
Mint Royale»
Cocteau Twins»
Dreadzone»
Yello»
Caribou»
The Chemical Brothers»
System 7»
Cassius»
Hooverphonic»
Eat Static»
The Fall»
Luke Vibert»
The Sabres Of Paradise»
Faithless»
Plaid»
Fun Lovin' Criminals»
L.F.O.»
Doves»
William Orbit»
Ladytron»
Venetian Snares»
LCD Soundsystem»
Ultramarine»
The Stone Roses»
UNKLE»
Jean-Michel Jarre»
The Charlatans»
Leftfield»
Lamb»
New Order»
Oneohtrix Point Never»
Metronomy»
DJ Shadow»
Daniel Avery»
Roni Size»
Way Out West»
Everything But The Girl»
Thievery Corporation»
Susumu Yokota»
AFX»
Mr. Scruff»
Andy Stott»
Pete Tong»
Wax Tailor»
Goldie»
Aphex Twin»
RJD2»
Kid Loco»
Flukes»
Death In Vegas»
JXL»
The Prodigy»
Weval»
The Herbaliser»
Fluke»
Prefuse 73»
Mouse On Mars»
Jamie xx»
Utah Saints»
Amon Tobin»
Stereolab»
Paul Hartnoll»
The Orb»
Nightmares On Wax»
Röyksopp»
2 Bit Pie»
Portishead»
Happy Mondays»
Lusine»
Planet Funk»
Juno Reactor»
Quantic»
James Holden»
Actress»
Tangerine Dream»
The Avalanches»
DJ Koze»
Clark»
Morcheeba»
Autechre»
Overseer»
Róisín Murphy»
Two Lone Swordsmen»
Kraftwerk»
CIRRUS»
Fennesz»
Apollo 440»
Paul Oakenfold»
Jon Hopkins»
Blue States»
The Beloved»
Lionrock»
Archive»
Dub Pistols»
Hercules & Love Affair»
Blockhead»
Electronic»
Global Communication»
2 Lone Swordsmen»
Tcm»
Orbital»
Bibio»
Basement Jaxx»
Kosheen»
Little Dragon»
Meat Beat Manifesto»
Air»
Lindstrøm»
Helena Hauff»
The Future Sound Of London»
Moderat»
Renegade Soundwave»
Thom Yorke»
Soulwax»
DJ Krush»
GAS»
The KLF»
Skee Mask»
GusGus»
Dzihan & Kamien»
Todd Terje»
Vitalic»
Sofa Surfers»
Daphni»
Burial»
Tosca»
Moloko»
Ian Brown»
Nicolas Jaar»
Leon Vynehall»
Kruder & Dorfmeister»
Loscil»
Rae & Christian»
Armand Van Helden»
Booka Shade»
FC Kahuna»
Lo Fidelity Allstars»
The Shamen»
High Contrast»
Lemon Jelly»
Public Image Ltd.»
The Knife»
!!!»
Squarepusher»
Art Of Noise»
The Bloody Beetroots»
Roots Manuva»
Rob D»
Ride»
LFO»
Hybrid»
Télépopmusik»
Mark Pritchard»
Groove Armada»
Four Tet»
Simian Mobile Disco»
Plump DJs»
Mount Kimbie»
Bomb The Bass»
Photek»
Black Grape»
Amorphous Androgynous»
Bent»
DJ Food»
Banco De Gaia»
The Chimical Brothers»
Rob Dougan»
Hardfloor»
Waldeck»
Lone»
Seefeel»
Dirty Vegas»
Ochre»
Kelpe»
Biosphere»
Timo Maas»
trip hop»
acid house»
dub techno»
dance-punk»
big beat»
gamecore»
outsider house»
indietronica»
mandible»
microhouse»
hardcore techno»
solipsynthm»
demoscene»
fluxwork»
indie rock»
bass music»
drill and bass»
finnish electro»
ninja»
new rave»
wonky»
fourth world»
future funk»
breakbeat»
swedish synthpop»
acid jazz»
doujin»
madchester»
intelligent dance music»
britpop»
russian electronic»
minimal techno»
downtempo»
detroit techno»
alternative dance»
techno»
minimal wave»
filter house»
nu jazz»
art pop»
glitch hop»
turntablism»
chamber psych»
new wave»
dance rock»
c64»
chiptune»
ambient»
electronic»
ye ye»
classic arab pop»
ghazal»
celtic»
polish folk»
chanson»
gospel»
chant basque»
soda pop»
hollywood»
classic italian pop»
classic turkish pop»
gospel singers»
singer-songwriter»
german show tunes»
turkish jazz»
qawwali»
turkish folk»
brill building pop»
south african choral»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,154 genres by Spotify as of 2018-10-16. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.