Every Noise at Once · edinburgh indie   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Kohla»
Devil's Beeftub»
Lilac Melt»
The Food Banks»
Vandal Palace»
Lou Mclean»
Errant Boy»
Deathpodal»
Cheap Teeth»
Half Formed Things»
Last Wild Lion»
swim school»
Caezium»
Wrest»
Stillhound»
Cameo Habitat»
DTHPDL»
Dunt»
The Eastern Swell»
Betty & The Bass»
Skjør»
Ayakara»
Knicker Boy»
The Motion Poets»
Fistymuffs»
Indigo Velvet»
The Wordsmiths»
Whitehill Grove»
Tambourine Suicides»
Redolent»
Birdhead»
The Filthy Tongues»
Painting Rockets»
Fires in the Alps»
Glassmasterer»
Sons Of The Descent»
Deaf Joe»
Kid Canaveral»
Gaze is Ghost»
SPYYN»
Paper Rifles»
Very Well»
Star Rover»
Le Thug»
Thirty Three Connection»
The Spook School»
Run/Lucky/Free»
Eagleowl»
Posable Action Figures»
Open Window Imposters»
Samhradh»
Edinburgh School for the Deaf»
Vive La Rose»
Super Inuit»
Withered Hand»
Shadrak»
The Cherry Action»
Mt. Doubt»
The Super Moons»
Haircuts From Mars»
Quiet as a Mouse»
Trapped Mice»
The Rising Souls»
Nasari»
Vistas»
The Last September»
Inkfields»
Michigan Reverbs»
Matthew Mcghie»
The Tracks»
Gus Harrower»
The Sweet Melindas»
Ded Rabbit»
Wylde»
Abstract Greens»
brighton indie»
oxford indie»
dublin indie»
brazilian indie rock»
auckland indie»
toronto indie»
stockholm indie»
indie rock»
fort worth indie»
dutch indie rock»
edinburgh indie»
oakland indie»
basel indie»
brooklyn indie»
seattle indie»
ottawa indie»
welsh indie»
houston indie»
scottish indie»
slc indie»
south dakota indie»
tahitian»
guam indie»
musique peule»
pinoy traditional»
belly dance»
afrofuturism»
nubian traditional»
bossa nova jazz»
south african jazz»
traditional soul»
malagasy folk»
indie jazz»
neue volksmusik»
deep latin jazz»
nova musica paulista»
blues band»
world»
rumba»
jazz colombiano»
desert blues»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,001 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-19. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.