Every Noise at Once · early reggae   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
The Duke All Stars»
Ed Nangle»
The Trojan All Stars»
Dennis Lowe»
The Neasden Connection»
Denzil & Pat»
Syko And The Caribs»
The Orbitones»
Silkie Davis»
Rupert Cunningham»
Bobby Aitken & The Caribbeats»
Hopeton Lewis & The Chosen Few»
Pat Sandy»
Laurel Aitken & The Soulmen»
Nyah Earth»
The Yard Brooms»
S S Binns»
Marlene Webber»
Sprong & The Nyah Shuffle»
The Rudies»
King Cannon»
Roy Bennett»
Neville Hinds»
Clancy Jones»
The Cimarons»
The Medetators»
Joya Landis»
Gene Rondo»
The Gaylads»
The Charmers»
George Lee»
The Victors»
Justin Hinds»
The Family Circle»
Busty Brown»
The Corporation»
Winston Wright»
Dandy»
Count Prince Miller»
The Music Doctors»
Joe Mansano»
The Silver Stars»
Hortense Ellis»
Joe's All Stars»
Billy Jack»
Stranger Cole»
Jubilees»
Dennis Alcapone»
Tommy McCook»
The Hippy Boys»
Lloyd Charmers»
Paulette Williams»
Errol English»
The Melodites»
Derrick Harriott»
Seven Letters»
Rudy Mills»
Pat Satchmo»
Sir Collins»
Karl Bryan»
Betty Sinclaire»
Roland Alphonso»
Joe The Boss»
Dave Collins»
Delroy Dunkley»
Des All Stars»
Slim Smith»
Romeo And The Emotions»
The Tennors»
King Stitt»
The Bunny Lee All Stars»
Rupie Martin's All Stars»
The Crystalites»
Pama Dice»
The Techniques»
The Tillermen»
King Horror»
Clancy Eccles»
Brother Dan All Stars»
The Versatiles»
Dice The Boss»
Glen Adams»
Symarip»
The Fabulous Flames»
Desmond Riley»
Owen Gray»
The Gaylettes»
Al Barry»
The Reggae Boys»
The Setters»
Pat Kelly»
The Kingstonians»
Theo Beckford's Group»
Derrick Morgan»
early reggae»
reggae»
ska»
ska revival»
rock steady»
german shoegaze»
italogaze»
jazz metal»
atmospheric post-metal»
american shoegaze»
shoegaze»
progressive doom»
gaian doom»
atmospheric doom»
funeral doom»
australian shoegaze»
turkish black metal»
avant-garde metal»
french shoegaze»
brazilian lo-fi rock»
blackgaze»
canadian shoegaze»
indie shoegaze»
neo-trad doom metal»
indie psychedelic rock»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,831 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-01-16. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.