Every Noise at Once · early modern classical   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Lennox Berkeley»
Aulis Sallinen»
Gösta Nystroem»
Bohuslav Martinů»
Roger Quilter»
Karol Szymanowski»
Colin McPhee»
Hilding Rosenberg»
Alban Berg»
Franz Schmidt»
Joaquín Turina»
Samuel Barber»
Igor Stravinsky»
Henri Duparc»
Havergal Brian»
Vagn Holmboe»
Silvestre Revueltas»
Jean Sibelius»
Elliott Carter»
Kurt Weill»
Kurt Atterberg»
Sergei Prokofiev»
Rebecca Clarke»
Franz Schreker»
Nikolai Medtner»
Alan Rawsthorne»
Arthur Benjamin»
John Foulds»
Joly Braga Santos»
Othmar Schoeck»
Frank Bridge»
Erik Satie»
Federico Mompou»
William Thomas McKinley»
Arthur Lourié»
Ferruccio Busoni»
Edgard Varèse»
Arnold Bax»
Joseph Canteloube»
York Bowen»
Percy Grainger»
Arthur Bliss»
Peter Warlock»
Karl-Birger Blomdahl»
Andre Caplet»
George Gershwin»
Pavel Haas»
Edmund Rubbra»
Heitor Villa-Lobos»
Marcel Dupré»
Arnold Schoenberg»
Darius Milhaud»
Michael Tippett»
Reinhold Glière»
Franco Margola»
Granville Bantock»
Rued Langgaard»
Manuel de Falla»
Hans Pfitzner»
George Rochberg»
Howard Hanson»
Ottorino Respighi»
Frederick Delius»
Maximilian Steinberg»
Witold Lutosławski»
Henry Cowell»
Nikolai Myaskovsky»
Einar Englund»
Ernest Bloch»
Enrique Granados»
Georges Auric»
Sally Beamish»
Vincent Persichetti»
Viktor Stepanovych Kosenko»
Henri Dutilleux»
Richard Arnell»
Grażyna Bacewicz»
Anton Webern»
Maurice Ravel»
Carl Orff»
Francisco Escudero»
Alberto Ginastera»
Charles Koechlin»
Ronald Stevenson»
Erwin Schulhoff»
Ture Rangström»
Karel Husa»
Carlos Chávez»
Xavier Montsalvatge»
Alexander Scriabin»
Robert Simpson»
Ernest John Moeran»
Arthur Honegger»
Roy Harris»
Ferde Grofé»
Mieczysław Karłowicz»
Virgil Thomson»
Paul Dukas»
Lili Boulanger»
Charles Ives»
Haydn Wood»
Leevi Madetoja»
Hans Werner Henze»
Cyril Scott»
Germaine Tailleferre»
Peter Mennin»
Hans Gál»
George Butterworth»
Aram Khachaturian»
Geirr Tveitt»
Erich Wolfgang Korngold»
Guy Ropartz»
William Grant Still»
Roberto Gerhard»
Mario Castelnuovo-Tedesco»
Hamilton Harty»
Déodat de Séverac»
Alexander von Zemlinsky»
Hanns Eisler»
Karl Amadeus Hartmann»
Gian Francesco Malipiero»
Olivier Messiaen»
Otto Olsson»
William Alwyn»
Aaron Copland»
Dora Pejačević»
Lars-Erik Larsson»
Paul Hindemith»
George Antheil»
Max Reger»
William Schuman»
Alexander Mosolov»
Albéric Magnard»
Roger Sessions»
David Diamond»
José Pablo Moncayo»
André Jolivet»
Alexandre Tansman»
Béla Bartók»
Albert Roussel»
Jacques Ibert»
Walter Piston»
Nadia Boulanger»
Alan Hovhaness»
Alfredo Casella»
Gordon Jacob»
Eduard Tubin»
John Ireland»
Viktor Ullmann»
Andrzej Panufnik»
Franz Berwald»
Paul Creston»
Donald Francis Tovey»
Richard Strauss»
George Walker»
Florent Schmitt»
Per Nørgård»
Frank Martin»
Leoš Janáček»
Carl Nielsen»
Ernst Krenek»
William Walton»
Gerald Finzi»
Hector Berlioz»
Zoltán Kodály»
Herbert Howells»
contemporary classical»
austro-german modernism»
swedish classical»
norwegian classical»
post-romantic era»
chinese classical performance»
american modern classical»
swiss contemporary classical»
serialism»
russian modern classical»
australian classical»
early modern classical»
spanish contemporary classical»
danish classical»
late romantic era»
viola»
british modern classical»
danish contemporary classical»
avant-garde»
russian contemporary classical»
israeli classical»
21st century classical»
irish classical»
classical»
russian romanticism»
korean classical performance»
hip house»
electro latino»
eurodance»
euro hi-nrg»
cantaditas»
deep vocal house»
spanish electropop»
disco polo»
ragga jungle»
hard bass»
bubblegum dance»
partyschlager»
mahraganat»
breakbeat»
discofox»
deep eurodance»
bouncy house»
italo dance»
deep discofox»
jump up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-05. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.