Every Noise at Once · dutch experimental   scan   playlist   new
Gilius Van Bergelijk»
Jan Van Den Dobbelsteen»
Coretuc»
Distel»
Yannis Kyriakides»
Tapage»
Puin+Hoop»
Bram Stadhouders»
Lukas Simonis»
Henry Vega»
Anne Chris Bakker»
Rutger Zuydervelt»
Microseq»
Jan Boerman»
Gert-jan Prins»
Shitcluster»
Justin Bennett»
Jeroen Diepenmaat»
Frits Weiland»
Drvg Cvltvre»
Kid Baltan»
Martijn Tellinga»
Bas van Huizen»
Staplerfahrer»
Huba de Graaff»
Kapotte Muziek»
Yuri Landman Ensemble»
Wieman»
Robert van Heumen»
Kevin Verwijmeren»
Knalpot»
Reinier van Houdt»
Orphax»
Microwolf»
Martijn Comes»
Rooie Waas»
Jaap Blonk & Machinefabriek»
Coolhaven»
Kees Tazelaar»
Dead Neanderthals»
Anne La Berge»
Freiband»
Frans De Waard»
The Dear Listeners»
Jos Smolders»
Heartsnatcher»
Dick Raaijmakers»
Michel Waisvisz»
Hans Timmermans»
Cor Fuhler»
Roel Meelkop»
DNMF»
A Million Squeeks Will Do You No Harm»
Tom Dissevelt»
Rudolf Escher»
Zeno van den Broek»
Machinefabriek»
Radboud Mens»
Romke Kleefstra»
Ton Bruynel»
Modelbau»
René Uijlenhoet»
Jaap Blonk»
Cinema Perdu»
Peter Duimelinks»
Henk Badings»
Thomas Ankersmit»
Glice»
Franz Fjödor»
Edwin Van Der Heide»
Michel Banabila»
Wouter Van Veldhoven»
Jaap Blonk & Maja Ratkje»
Cathy van Eck»
Seamus Cater»
scorecore»
lowercase»
sound art»
j-ambient»
dutch experimental»
british electroacoustic»
fourth world»
canadian experimental»
drone»
dutch contemporary classical»
mandible»
experimental ambient»
dark ambient»
electroacoustic improvisation»
dark jazz»
iranian experimental»
musique concrete»
healing»
british soundtrack»
italian experimental»
ambient»
nordic soundtrack»
bandinhas»
punjabi pop»
azonto»
nigerian pop»
k-pop girl group»
cubaton»
j-reggae»
mahraganat»
nigerian hip hop»
panamanian pop»
cumbia surena»
electro bailando»
coupe decale»
ugandan pop»
magyar mulatos»
zouglou»
afro dancehall»
azontobeats»
bhangra»
cumbia boliviana»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,789 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.