Every Noise at Once · dutch classical piano   scan   playlist   pulse   2020   new
Frans Van Ruth»
Theo Bruins»
Daniël Wayenberg»
Pieter Van Winkel»
Alice Heksch»
Kees Wieringa»
Ronald Brautigam»
Kees Schul»
Cor de Groot»
Matthijs Verschoor»
Arthur Jussen»
Hanna Shybayeva»
Reinbert de Leeuw»
Egon Petri»
Lucas Jussen»
Yoram Ish-Hurwitz»
Martijn van den Hoek»
Albert Cano Smit»
Henriëtte Bosmans»
Fred Oldenburg»
Jet Röling»
Iris Hond»
Karlrobert Kreiten»
Hans Eijsackers»
Carlos Moerdijk»
Polo de Haas»
Gerard Bouwhuis»
Bas Verheijden»
Gerard Hengeveld»
See Siang Wong»
Paul Komen»
Jan Schultsz»
Bart Berman»
Tamara Rumiantsev»
Paolo Giacometti»
Biljana Urban»
Tan Crone»
Louis van Dijk»
Arthur Schoonderwoerd»
Folke Nauta»
Pieter-Jelle de Boer»
Bart Van Oort»
Maarten Bon»
Alwin Bär»
David Kuyken»
Christiaan Kuyvenhoven»
Arielle Vernède»
Wibi Soerjadi»
Frank Van De Laar»
Wyneke Jordans»
Wiji Soerjadi»
Jeroen van Veen»
Hannes Minnaar»
Ralph van Raat»
Jan-Willem Rozenboom»
Joop Celis»
Ivo Janssen»
Caspar Vos»
Hans Henkemans»
israeli classical piano»
balkan classical piano»
classical trombone»
italian classical piano»
british classical piano»
latin american classical piano»
classical piano duo»
caucasian classical piano»
austrian classical piano»
romanian classical piano»
canadian classical piano»
german classical piano»
australian classical piano»
american classical piano»
nordic classical piano»
classical piano»
classical tuba»
hungarian classical piano»
korean classical piano»
japanese classical piano»
dutch classical piano»
deep discofox»
wrestling»
electronic rock»
eurobeat»
denpa-kei»
japanese vtuber»
rap rock»
vocaloid»
bouncy house»
j-core»
electropowerpop»
happy hardcore»
cantaditas»
bubblegum dance»
deep happy hardcore»
oktoberfest»
japanese electropop»
shojo»
ragga jungle»
alt-idol»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,169 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-01-15. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.