Every Noise at Once · downtempo fusion   scan   playlist   pulse
My Big Ego»
Party Zone»
Pitch Boys»
Sons of Mithras»
Arsov (featuring Sara J.)»
Nozebleed»
OPGave»
Anomie Belle»
firephly»
Leftfield»
Quibus»
Dive Index»
Melodysheep»
Lila's Medicine»
Saru»
Kalabi»
Annawhity»
Boy Bianchi»
Polybeat»
Jam-X»
Lights Fade Low»
Leo Young»
Ognihs»
Hands Upon Black Earth»
Earthphish»
Harland»
Thinkingmachine»
Suisse Modular»
VFSix»
Pixsid»
Bjorn Rohde»
The Smiling Buddhas»
Cygna»
Microbunny»
Mudville»
Sutrastore»
Sizemix»
Iuno»
Celeste Lear»
The New Law»
Tigris and Euphrates»
Firnwald»
Freedom Spirit»
Shambala Networks»
The Blonde Ninja»
Annakin»
Alu»
Matt Coogan»
Danski»
Chez Jonesy»
Sonanaut»
Glideascope»
gROUSe»
Lindsay J & Sneak Thief»
Karmacoda»
Lovespirals»
Dosha»
Deep Island»
Lacunae»
Dem Suite»
Velure»
Jonny Wanha»
Lost Orchestra»
Somió»
Fuz»
FNDMNTL»
The Silk Demise»
Ikimashoo Aoi»
Andrew Clark»
PCS»
Fetal Pulse»
R/R Coseboom»
Bio Bonsaï»
Pomegranate»
Harry Hearing»
Perfume Tree»
Antenne»
Lost Balance»
Hideyo Blackmoon»
The Moscow Coup Attempt»
Sundae Club»
Test Shot Starfish»
9th Cloud»
Soft Skull»
Tepui»
Northcape»
Shadow Fax»
Filip Míšek»
Vacabou»
Mr. Squirrel»
The Atomica Project»
Endless Blue»
Bruce Jenney»
Sepiamusic»
WorldWide Groove Corporation»
Nikobella»
Kolade»
Misstrip»
Wolfgang Frisch»
Flict»
Siba.Pro»
Eyesight Project»
Don Chisciotte»
Brother Brooks»
Mili Bhagat»
Blue Tofu»
Ici Aussi»
future funk»
substep»
world fusion»
fluxwork»
intelligent dance music»
ambient idm»
c64»
commons»
downtempo»
psychill»
downtempo fusion»
world chill»
demoscene»
glitch beats»
electronica»
deep downtempo fusion»
outsider house»
future ambient»
chinese experimental»
drill and bass»
abstract idm»
piano rock»
funk rock»
psychedelic rock»
classic garage rock»
girl group»
spanish invasion»
praise»
garage punk blues»
blues-rock»
suomi rock»
czech folk»
british invasion»
classic rock»
british blues»
rock»
freakbeat»
power blues-rock»
roots rock»
blues-rock guitar»
southern rock»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1536 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.