Every Noise at Once · demoscene   scan   playlist   pulse   new
Ponas»
Dixan»
Lab 7»
Rockomat»
lug00ber and OptimizE»
Kschzt»
U4IA»
Uncle-X & Little Bitchard»
Sinespree»
Gargaj»
Kellersound»
Steffo»
Ultrafex»
Roz»
Yez»
Khrome»
T. Raven»
MY.X»
Speaker for the Dead»
Nagz»
Uncle-X»
Silent Mode»
Odex»
Vinnie»
Rob Hubbard»
1in10»
Reyn Ouwehand»
Andrew Sega»
Amusic»
Hunz»
Walkman»
4mat»
Keith 303»
Byproduct»
Mel Function»
Kure»
Maf»
Tags»
Wayfinder»
Crankshaft»
Nightbeat»
Magnar Harestad»
RADIx»
Nighthawk»
Treks»
Kritix»
Mosaik»
Takomo»
Romeo Knight»
JCO»
Dalezy»
Frequent»
Michu»
Emortal»
Gnosis»
505»
Dache»
Oliver Meres»
Gem Tos»
D Fast»
Stereo Wildlife»
AceMan»
Pinza»
Marcel Donné»
Jester»
Jogeir Liljedahl»
Elwood»
Ceekayed»
Thomas Detert»
Cons»
Toxic Child»
Redribbon»
Knos»
virt»
Aleksi Eeben»
Payne»
Emax»
XTD»
Jeroen Tel»
Drumhead»
Reed»
Rayn»
Lluvia»
Alkama»
Yoda»
Vic»
Claws»
Glejs»
MmcM»
Willbe»
DaxX»
Lizardking»
Dane»
Acid Beat»
DaFunk»
Felix Schmidt»
malmen»
Paniq»
Beek»
Rams»
Dr. Awesome»
Proteque»
Vic»
Basehead»
RP»
Nuke»
Awesome»
Okeanos»
Skyrunner»
m0d»
The Alpha Conspiracy»
Aisth»
Eftos!rx»
Peter Salomonsen»
Jean Nine»
Jonne Valtonen»
Alpha C»
TEiS»
Genox»
Fanta»
Marvin of Skarla»
Little Bitchard»
Sh@m3n»
Melwyn»
Noisefever»
Bjørn Lynne»
Uncle Tom»
The Groo»
trip hop»
demoscene»
illbient»
minimal synth»
icelandic electronic»
ambient fusion»
downtempo»
outsider house»
scottish electronic»
fluxwork»
deep idm»
proto-techno»
indie electronica»
glitch pop»
drill and bass»
russian experimental electronic»
polish electronica»
irish experimental electronic»
c64»
intelligent dance music»
glitch beats»
japanese idm»
canadian celtic»
deep new americana»
michigan indie»
gospel»
pop romantico»
syrian pop»
japanese disney»
kosovan folk»
spanish prog»
tamburica»
anti-folk»
folk punk»
czech folk»
czech pop»
classic czech pop»
rock of gibraltar»
beat italiano»
piano rock»
mellow gold»
praise»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,422 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-06. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.