Every Noise at Once · delta blues   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Bo Carter»
Johnny Temple»
The Mississippi Moaner»
Frank Frost»
Tommy Bankhead»
Boyd Gilmore»
Charles Caldwell»
Willie Brown»
Geeshie Wiley»
David "Honeyboy" Edwards»
Bukka White»
Robert Petway»
Skip James»
Mississippi John Hurt»
King Solomon Hill»
John Henry Barbee»
Sonny Rhodes»
Sunnyland Slim»
Mississippi Joe Callicott»
Lead Belly»
Houston Stackhouse»
Blind Lemon Jefferson»
Sonny Boy Nelson»
Jessie Mae Hemphill»
R.L. Burnside»
Kid Bailey»
Mississippi Bracey»
Doctor Ross»
Big Jack Johnson»
Cedell Davis»
Sonny Boy Williamson II»
James "Son" Thomas»
Otto Virgial»
Little Freddie King»
Charley Booker»
Willie Lofton»
Junior Kimbrough»
Willie Love»
Jimmy "Duck" Holmes»
Jack Owens»
Johnny Woods»
Hayes McMullan»
Tommy McClennan»
Johnny Shines»
L.C. Ulmer»
John Lee Hooker»
Kansas Joe McCoy»
Mississippi Fred McDowell»
Lightnin' Hopkins»
Charley Patton»
Son House»
Arthur Pettis»
Big Joe Williams»
Tommy Johnson»
Robert Lockwood, Jr.»
Pinetop Perkins»
Elmore James»
Blind Willie McTell»
Papa Charlie's Boys»
Babe Stovall»
Woodrow Adams»
Freddie Spruell»
Louise Johnson»
J.D. Short»
Walter Davis»
Arthur "Big Boy" Crudup»
Kokomo Arnold»
Mattie Delaney»
Howlin' Wolf»
Ishmon Bracey»
Sam Carr's Delta Jukes»
Robert Johnson»
chicago blues»
traditional blues»
acoustic blues»
delta blues»
country blues»
deep delta blues»
blues»
traditional folk»
memphis blues»
bahamian folk»
music hall»
vaudeville»
texas blues»
piedmont blues»
gospel blues»
digital hardcore»
italian metalcore»
cyberpunk»
cyber metal»
industrial metal»
rock gotico»
electronic djent»
estonian metal»
deep metalcore»
darksynth»
finnish power metal»
dark post-punk»
chinese metal»
future rock»
italian gothic»
nightrun»
neo-industrial rock»
neue deutsche harte»
corrosion»
rhythm game»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,545 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-07-13. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.