Every Noise at Once · deep jazz fusion   scan   playlist   intro   pulse
Claude Pauly»
Tony Grey»
Impact Fuze»
Scott Kinsey»
Susan Weinert Band»
Coste Apetrea»
Sixun»
Vic Stevens' Mistaken Identities»
Hemispheres»
Wayward Monks»
Grand Discovery»
Kehell»
Project Z»
Side Steps»
Marc Guillermont»
Alex Argento»
Gamalon»
Gregg Bissonette»
Al Garcia»
Howland-Imboden Project»
Shane Theriot»
Bernhard Lackner»
Jeff Sipe»
Issei Noro»
Glenn Cannon»
Vic Stevens»
Matalex»
Alex Bershadsky»
Hidden Symmetry»
Chad Wackerman»
Hugh Ferguson»
Travis Larson Band»
Mike Terrana»
Slaughterhouse 3»
Andrea Marcelli»
Steve Khan»
Alberto Rigoni»
Mahesh»
Mateus Starling»
G-Fire»
The Powergrade»
Razl»
Benny Jansson»
Tore Morten Andreassen»
Technical Info»
Anders Johansson, Jens Johansson & Allan Holdsworth»
MSM Schmidt»
Bunny Brunel»
Scott McGill»
Cristiano Parato»
Frank Briggs»
Richie & Antti»
Fissio»
David Hines»
El Grupo»
Uzeb»
Marc Norgaard»
Phil Turcio»
OHMphrey»
Frans Vollink»
The Hideous Sun Demons»
Niacin»
Joel Hoekstra»
Carl Filipiak»
Power Job»
ExhiVision»
Fourth Estate»
Hirokuni Korekata»
Joe Bergamini»
Adam Holzman & Brave New World»
School Of The Arts»
Livio Lamonea»
Jason Sadites»
Nico Stufano»
Zeroesque»
Rare Medium»
Alex Milella»
Carl Eichman»
Bring Back Pluto»
Scott Jones»
Ray's Music Exchange»
Greg Howard»
Johannes Zetterberg»
Gerald Gradwohl Trio»
Jeff Babko»
Steve Weingart»
Yiorgos Fakanas»
Allen Hinds»
MCM»
Jeff Richman»
Electric Outlet»
Gerald Gradwohl»
Steve Hunt»
HLMP»
Susan Weinert»
The Bill Hart Project»
t lavitz»
Dean Brown»
Umberto Fiorentino»
world fusion»
hardvapour»
chinese experimental»
deep latin jazz»
fluxwork»
deep jazz fusion»
jazz electric bass»
vintage french electronic»
wrock»
basque rock»
german worship»
haitian gospel»
israeli mediterranean»
israeli pop»
dutch rock»
pinoy indie»
norwegian pop»
slovak pop»
czech rock»
latin christian»
pinoy alternative»
dutch pop»
canadian pop»
rock catala»
ostrock»
deep turkish rock»
hebrew pop»
mizrahi»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,180 genres by Spotify as of 2018-10-22. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.