Every Noise at Once · danish jazz   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Ole Thøger»
Alex Riel»
Jesper Thilo»
Jørgen Emborg»
Caroline Henderson»
Nicolai Munch-Hansen»
Jakob Dinesen»
Jens Jefsen»
Benjamin Koppel»
Nulle & Verdensorkestret»
Thomas Clausen Trio»
Gunde On Garner»
C.V. Jørgensen»
Hvalfugl»
Bagdad Dagblad»
Søren Bebe Trio»
Kasper Villaume Quartet»
Christina Nielsen»
Jakob Bro»
Thomas Clausen»
Jesper Bodilsen»
Christina von Bülow»
Kristian Jørgensen»
Mona Larsen»
Jan Harbeck Quartet»
String Swing»
Frans Bak»
Bo Stief»
Torben Westergaard»
Bremer/McCoy»
Peter Rosendal»
Leo Mathisen»
Eskil Romme»
Thomas Blachman»
Jacob Anderskov»
Niels Lyhne Løkkegaard»
Carsten Dahl»
Jazzkamikaze»
Once Around The Park»
Jesper Zeuthen»
Bobo Stenson Trio»
Atli Bjørn»
Chris Minh Doky»
Thomas Fonnesbæk Trio»
Thomas Fonnesbæk»
Fini Høstrup»
Doky Brothers»
Niclas Knudsen»
Sinne Eeg»
Niels Lan Doky»
Cæcilie Norby»
Jesper Lundgaard»
Kenneth Knudsen»
Jonas Johansen»
Kasper Villaume»
Hans Ulrik»
Niels-Henning Ørsted Pedersen»
Uffe Steen»
SP Just Frost»
WonderBrazz»
Tomas Franck»
Erling Kroner»
Mikkel Nordsø»
Ole Theill»
Ibrahim Electric»
I Just Came From The Moon»
Benni Chawes»
Mads Vinding Trio»
Hugo Rasmussen»
Jacob Christoffersen»
Søren Lee»
Erik Moseholm»
Lars Jansson Trio»
Ridin' Thumb»
Rosendal.Earle.Templeton»
Snorre Kirk»
Aske Jacoby»
Mads Hansen»
Jens Winther»
galician jazz»
irish modern jazz»
german jazz»
danish jazz»
classic japanese jazz»
contemporary jazz»
jazz composition»
deep free jazz»
faroese jazz»
jazz harp»
portuguese jazz»
dutch jazz»
israeli jazz»
icelandic jazz»
swedish jazz»
arabic jazz»
danish modern jazz»
australian jazz»
polish jazz»
exotica»
canadian modern jazz»
swiss jazz»
kawaii edm»
italian ska»
indonesian idol pop»
denpa-kei»
vocaloid»
j-pop boy group»
j-division»
rap rock»
coventry indie»
j-idol»
eurobeat»
k-pop boy group»
wrestling»
electronic rock»
moldovan pop»
japanese electropop»
electropowerpop»
rap metal espanol»
j-dance»
j-pop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,384 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-05-27. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.