Every Noise at Once · danish contemporary classical   scan   playlist   new
Erling Bjerno»
Tróndur Bogason»
Anders Koppel»
Pelle Gudmundsen-Holmgreen»
Bent Sørensen»
Hans Abrahamsen»
Andy Pape»
Christian Winther Christensen»
Anders Nordentoft»
Vagn Holmboe»
Hanne Ørvad»
Gregers Brinch»
Finn Lykkebo»
Jesper Koch»
Simon Steen-Andersen»
Steen Pade»
Erik Højsgaard»
Frederik Magle»
Ole Buck»
Thomas Koppel»
Morten Olsen»
Bo Gunge»
Ib Nørholm»
Gudrun Lund»
Karl Aage Rasmussen»
Poul Ruders»
Peter Bruun»
Sunleif Rasmussen»
Axel Borup-Jørgensen»
Tage Nielsen»
Stefán Arason»
Mogens Christensen»
Birgitte Alsted»
Niels Rosing-Schow»
Carl Bergstrøm-Nielsen»
Louis Aguirre»
Bent Lorentzen»
Niels Marthinsen»
Erik Norby»
Lars Winther»
Bernhard Lewkovitch»
Bernhard Christensen»
Herman D. Koppel»
Thomas Sandberg»
John Frandsen»
Martin Lohse»
Henning Christiansen»
Michael Bojesen»
Svend Nielsen»
Lars Hegaard»
Carsten Bo Eriksen»
Lars Graugaard»
Lars Aksel Bisgaard»
Bo Holten»
Niels Viggo Bentzon»
Per Nørgård»
avant-garde»
austro-german modernism»
swedish classical»
korean classical performance»
danish contemporary classical»
oriental classical»
british contemporary classical»
swiss contemporary classical»
serialism»
australian classical»
chinese classical»
hungarian contemporary classical»
american contemporary classical»
czech contemporary classical»
russian contemporary classical»
italian contemporary classical»
israeli classical»
21st century classical»
contemporary classical»
early modern classical»
spanish contemporary classical»
nordic contemporary classical»
ragga jungle»
disco polo»
eurodance»
electro latino»
swedish eurodance»
deep discofox»
discofox»
cantaditas»
deep vocal house»
spanish electropop»
mahraganat»
bouncy house»
hard bass»
deep happy hardcore»
italo dance»
bubblegum dance»
oktoberfest»
magyar mulatos»
partyschlager»
jump up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,878 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-01-28. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.