Every Noise at Once · czech contemporary classical   scan   playlist
Jiri Baier»
Anton Aslamas»
Pavel Smutny»
Milan Slavický»
Jan Dušek»
Petr Bakla»
Tomáš Pálka»
Alois Piňos»
František Kovaříček»
Miloslav Ištvan»
Sylvie Bodorová»
Michal Rataj»
Tomas Svoboda»
Tomáš Hanzlík»
Ivo Bláha»
Roman Berger»
Rudolf Komorous»
Varhan Orchestrovič Bauer»
Jindřich Feld»
Vladimír Tichý»
Krystof Maratka»
Karel Husa»
Oldřich František Korte»
Miroslav Kubička»
Vladimir Hirsch»
Ctirad Kohoutek»
Lukáš Hurník»
Pavel Čotek»
Juraj Filas»
Otmar Mácha»
Jiří Gemrot»
Jiří Matys»
Petr Pokorný»
Antonín Tučapský»
Marek Kopelent»
Milan Dvořák»
Arnošt Košťál»
Milan Báchorek»
Svatopluk Havelka»
Jan Truhlář»
Ilja Hurník»
Luboš Fišer»
Klement Slavický»
Zdeněk Lukáš»
Petr Kotik»
Václav Trojan»
Jiří Teml»
Ivana Loudová»
Jiří Dvořáček»
Jan Klusák»
Jiří Pauer»
Viktor Kalabis»
Jaroslav Krcek»
Eduard Douša»
Ladislav Kubik»
Václav Riedlbauch»
Miloslav Kabeláč»
Miroslav Srnka»
Lukáš Sommer»
Zbyněk Matějů»
Petr Eben»
František Gregor Emmert»
František Chaloupka»
Eduard Dřízga»
Miloš Vacek»
Jitka Koželuhová»
Otomar Kvěch»
Martin Smolka»
Ondřej Adámek»
Jan Frank Fischer»
australian classical»
orchestral performance»
russian modern classical»
austro-german modernism»
irish classical»
classical performance»
american 21st century classical»
czech contemporary classical»
spanish contemporary classical»
classical»
string quartet»
avant-garde»
american contemporary classical»
oriental classical»
russian contemporary classical»
modern performance»
swiss contemporary classical»
21st century classical»
israeli classical»
portuguese contemporary classical»
chinese classical»
bouncy house»
bubblegum dance»
deep discofox»
hardcore breaks»
pop house»
spanish electropop»
electro latino»
eurodance»
italo dance»
breakbeat»
discofox»
remix»
kawaii future bass»
deep vocal house»
deep happy hardcore»
hard bass»
hands up»
oktoberfest»
euro hi-nrg»
jump up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,579 genres by Spotify as of 2019-01-17. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.