Every Noise at Once · cowpunk   scan   playlist   intro   pulse   new
Blessid Union Of Souls»
Levi & The Rockats»
The Scotch Greens»
Country Teasers»
Little Porkchop»
The Knitters»
Meat Puppets»
Mojo Nixon»
Matanza»
This Bike Is A Pipe Bomb»
Buck Satan and the 666 Shooters»
The Raunch Hands»
The Killer Shrews»
The Dead Milkmen»
Saint Christopher Webster»
The Ziggens»
Original Sinners»
Jon Wayne»
Jr. Gone Wild»
Lone Justice»
The Goddamn Gallows»
The Rave-Ups»
Hank Williams III»
Exene Cervenka»
Glen Meadmore»
Dash Rip Rock»
Last False Hope»
Split Lip Rayfield»
Antiseen»
Plunt»
Hammerlock»
Seven Little Sisters»
Nine Pound Hammer»
Dead Horses»
Filthy Still»
Speedbuggy USA»
The Blasters»
Captain Catfeesh»
Rubber Rodeo»
Absinthe Rose»
The Waltons»
Green Corn Revival»
Skid Roper»
Lucero»
The Colorblind James Experience»
Slim Cessna's Auto Club»
Viva Le Vox»
The Gun Club»
Phil Alvin»
Mary Prankster»
The Surreal McCoys»
PowerSolo»
The New Duncan Imperials»
Rank And File»
The Tower of Dudes»
Drop Jaw John»
The Cowslingers»
Mekons»
Angry Johnny and the Killbillies»
The Beat Farmers»
Hickoids»
The Long Ryders»
Joe Buck Yourself»
Blood On The Saddle»
Jason & The Scorchers»
Hells Fire Sinners»
Agriculture Club»
Spurs For Jesus»
Tex and the Horseheads»
Armchair Martian»
riot grrrl»
deathgrass»
west virginia indie»
psychobilly»
pittsburgh rock»
delaware indie»
serbian alternative rock»
garage rock»
deep punk rock»
neo-proto»
mod revival»
anarcho-punk»
norwegian punk»
alternative rock»
orlando indie»
hawaiian punk»
punk blues»
dundee indie»
cowpunk»
boston rock»
power pop»
hard rock»
musica rapa nui»
lo-fi beats»
deep smooth jazz»
georgiana»
rumba»
lithuanian folk»
tongan pop»
indie jazz»
japanese chillhop»
chinese jazz»
smooth saxophone»
musica para ninos»
coverchill»
smooth jazz»
bossa nova jazz»
guam indie»
didgeridoo»
bossa nova cover»
world fusion»
baltic folk»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,786 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-09. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.