Every Noise at Once · country quebecois   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Mélissa Bédard et Joannie Benoit»
Mélina Laplante»
Rheal LeBlanc»
Serge Massé»
Ghys Mongeon»
Véronique Labbé»
Guy Marcoux»
Tomy Paré»
Andy Bastarache»
Phil Athanase»
Michael Sea»
Julie Daraiche»
Mathieu Provençal»
Cindy Bédard»
Gabrielle Goulet»
Jc Harrisson»
Pascal Allard»
Broch'à Foin»
Yoan»
Marie King»
Laurence Jalbert»
Willie Lamothe»
Zachary Richard»
Julie et Paul Daraîche»
Guylaine Tanguay»
Sara Dufour»
Georges Hamel»
Hert Leblanc»
Cayouche»
Les Chiens De Ruelles»
Christian Lemieux»
Patrick Norman»
Maggie Savoie»
René Turgeon»
Chantal et Réjean Massé»
Marcel Martel»
Thomé Young»
Karo Laurendeau»
Paul Cargnello»
Sophie et ses Dalton»
Bobby Hachey»
Menoncle Jason»
Farley»
Manon Bédard»
Fred Pellerin»
Albert Babin»
Irvin Blais»
Les Ticky Jones»
Edouard Landry»
Renée martel»
Isabelle Boulay»
Gildor Roy»
Marie Onile»
Joseph Stephen»
Paul Brunelle»
Lévis Bouliane»
P'tit Belliveau»
George Belliveau»
Les Fins Renards»
Amélie Hall»
Daniel Bertrand»
Joëlle Bizier»
Paul Daraîche»
Dani Daraîche»
Gerald Delhunty»
Phil G. Smith»
Kaïn»
Laurie LeBlanc»
Louis Bérubé»
Alex & Caro»
Jacques & Geneviève»
Héra Ménard»
Anick Gagnon»
Maxime Landry»
country quebecois»
country dawn»
okinawan folk»
rock catala»
chanson quebecois»
haitian gospel»
nl folk»
canadian country»
neo-traditional country»
roots americana»
musique acadienne»
boy pop»
deep contemporary country»
norwegian pop»
deep latin christian»
french pop»
j-acoustic»
turkish singer-songwriter»
classic swedish pop»
italian pop»
australian indigenous»
cypriot pop»
neo honky tonk»
progressive jazz fusion»
hardvapour»
vaporwave»
baja indie»
fluxwork»
slovenian indie»
experimental electronic»
brazilian experimental»
industrial»
olympia wa indie»
collage pop»
otacore»
macedonian indie»
chinese experimental»
commons»
witch house»
plunder»
wonky»
no wave»
japanese experimental»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,789 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.