Every Noise at Once · contrabass   scan   playlist   intro   pulse   new
Kontrabassquartett der Berliner Philharmoniker»
Laurène Durantel»
Edicson Ruiz»
Gerhard Dzwiza»
Corrado Canonici»
Daxun Zhang»
Wolfgang Güttler»
Gary Karr»
Enzo Benito Ferraris»
Daniele Roccato»
David Heyes»
Vassilis Papavassiliou»
Olivier Thiery»
Ubaldo Fioravanti»
Edgar Meyer»
Alberto Lo Gatto»
Davide Botto»
Jorma Katrama»
Volkan Orhon»
Wies de Boevé»
Franco Petracchi»
Paul Bresciani»
Gabriele Ragghianti»
Miloslav Hrdlík»
Zsolt Fejervari»
Jeff Bradetich»
Garth Stevenson»
Timothy Cobb»
Entcho Radoukanov»
Rainer Zepperitz»
Yoan Goïlav»
Rudolf Senn»
Eero Munter»
Bertram Turetzky»
Rick Stotijn»
Frank Reinecke»
Paolo Benelli»
Dominic Seldis»
Ermanno Ferrari»
Håkan Ehrén»
Michael Rieber»
Wolfgang Harrer»
Bjørn Ianke»
Bernard Salles»
Enrico Fagone»
Donald Palma»
Bernard Cazauran»
David Desimpelaere»
Frank Proto»
Edwin Barker»
John Ebinger»
Nabil Shehata»
Bozo Paradzik»
Joel Quarrington»
Iván Sztankov»
Xisco Aguiló»
Stefano Scodanibbio»
Jeremy McCoy»
Thomas Martin»
Ferenc Csontos»
Jory Herman»
Dan Styffe»
Maximos Farmakidis»
Mario Schott-Zierotin»
Daniel Marillier»
Josep Quer»
Francesco Siragusa»
Duncan Mctier»
Klaus Trumpf»
Boguslaw Furtok»
Mette Hanskov»
Bryan Hieronymus»
Ludwig Streicher»
Hans Roelofsen»
Niek De Groot»
Ovidiu Badila»
Richard Hartshorne»
Christian Vander Borght»
Silvio Dalla Torre»
Rodion Azarkhin»
Mark Morton»
Barbara Sanderling»
Bjorn Malmqvist»
Odon Racz»
David Sinclair»
Joëlle Léandre»
Frank Thoenes»
Grigory Krotenko»
Gergely Jardanyi»
Scott Pingel»
Eugene Levinson»
Yasunori Kawahara»
Catalin Rotaru»
Querelle des Bouffons»
Norbert Duka»
Klaus Stoll»
Leon Bosch»
The London Double Bass Sound»
Chi-Chi Nwanoku»
Diego Zecharies»
Frantisek Posta»
Roman Patkoló»
Saara Hakkila»
Antonio Torres Olmo»
Orin O'Brien»
François Rabbath»
Kent Grosen»
Rinat Ibragimov»
Quatuor de contrebasses de Bruxelles»
classical bassoon»
american contemporary classical»
oriental classical»
dutch contemporary classical»
classical horn»
classical oboe»
japanese classical performance»
chinese classical»
russian romanticism»
minimalism»
russian modern classical»
australian classical»
neoclassicism»
chamber ensemble»
korean classical performance»
chinese classical performance»
russian contemporary classical»
early modern classical»
contrabass»
classical»
classical cello»
japanese electropop»
moombahton»
italo dance»
ragga jungle»
mahraganat»
cantaditas»
bouncy house»
deep vocal house»
disco polo»
eurodance»
spanish electropop»
swedish eurodance»
oktoberfest»
partyschlager»
melbourne bounce international»
hard bass»
bubblegum dance»
hands up»
deep discofox»
discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,723 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-10. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.