Every Noise at Once · contemporary folk   scan   playlist   intro   pulse
Ian Tamblyn»
Anne Hills»
Joe Jencks»
Andrew Calhoun»
Nathan Rogers»
Priscilla Herdman»
Bob Snider»
Holly Near»
Aengus Finnan»
Appalatin»
Joel Mabus»
Richard Shindell»
Bill Bourne»
Terence Martin»
Kate McDonnell»
Chuck Pyle»
David Massengill»
Joe Crookston»
Annie Gallup»
Diane Zeigler»
James Gordon»
Electric Bonsai Band»
James Keelaghan»
Kim Barlow»
Tanglefoot»
Michael Jerling»
Bob Franke»
David Francey»
Dave Mallett»
John Gorka»
Lui Collins»
Gordon Bok»
Judith Edelman»
Rod MacDonald»
Wendy Beckerman»
Sam Pacetti»
Stephen Fearing»
Frank Christian»
John McCutcheon»
David LaMotte»
Cliff Eberhardt»
Sloan Wainwright»
Eric Wood»
Pat Alger»
David Mallett»
Pat Humphries»
Guy Carawan»
Lucy Kaplansky»
Cheryl Wheeler»
Beth Wood»
Outlaw Social»
David Elias»
Johnsmith»
Tamarack»
Still On The Hill»
Bill Staines»
Frank Tedesso»
Erik Balkey»
Garnet Rogers»
Uncle Bonsai»
Sally Rogers»
Maria Dunn»
Jack Williams»
Claudia Schmidt»
Rachael Davis»
Ben Bedford»
Erica Wheeler»
Karen Savoca»
Louise Taylor»
Neal Hellman»
Robbie Schaefer»
Terry Garthwaite»
Kevin So»
Geoff Bartley»
Cosy Sheridan»
Tracy Grammer»
Richard Meyer»
Eric O'Connell»
We're About 9»
Leslie Gray»
Erik Frandsen»
Jack Hardy»
Vance Gilbert»
Christina Muir»
Kristina Olsen»
Small Potatoes»
Si Kahn»
Hugh Blumenfeld»
Dust Poets»
Vince Martin & Fred Neil»
Fred Small»
Chris Rosser»
Michael Fracasso»
Sally Fingerett»
traditional folk»
judaica»
trova»
contemporary folk»
deep vocal jazz»
hawaiian»
chanson»
fado»
french folk»
folkmusik»
british folk»
singer-songwriter»
folk»
bossa nova»
deep brazilian pop»
vintage swedish pop»
traditional british folk»
nasheed»
nashville sound»
breakcore»
hardcore techno»
nintendocore»
dark electro-industrial»
ebm»
electro-industrial»
filthstep»
industrial metal»
digital hardcore»
denpa-kei»
j-core»
gabba»
catstep»
deep breakcore»
dance-punk»
vocaloid»
industrial rock»
neo-industrial rock»
speedcore»
neue deutsche harte»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1875 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.