Every Noise at Once · contemporary classical piano   scan   playlist   intro   pulse   new
Ulrich Löffler»
Erik Kaltoft»
Anne Marie Abildskov»
Nurit Tilles»
Piano Circus»
Joonas Ahonen»
Ciro Longobardi»
Ivan Ilić»
Jürgen Hocker»
Bruce Brubaker»
Edmund Niemann»
Vanessa Wagner»
Winston Choi»
R. Andrew Lee»
Anton Batagov»
Daniele Lombardi»
Quattro Mani»
Ralph van Raat»
Johan Bossers»
Maki Namekawa»
Marianne Schroeder»
Tim Ovens»
Jovita Zähl»
David Friend»
Nicolas Hodges»
Kathleen Supove»
Margaret Leng Tan»
Andrew Zolinsky»
Kristi Becker»
Ursula Oppens»
Sally Whitwell»
Vicky Chow»
Philip Thomas»
Giancarlo Simonacci»
Haydee Schvartz»
Martine Joste»
Stephane Ginsburgh»
Timo Andres»
Michael Mizrahi»
Feico Deutekom»
Rolf Hind»
Lisa Moore»
Paul Barnes»
Michael Kirkendoll»
Stephanos Thomopoulos»
Robert Satterlee»
Marilyn Nonken»
John Snijders»
Herbert Henck»
Fredrik Ullen»
Alexander Malter»
ZOFO Duet»
John Tilbury»
Steffen Schleiermacher»
Yoko Hirota»
Thomas Schultz»
Aki Takahashi»
Stephen Drury»
Ian Pace»
Philipp Vandre»
Alberto Rosado»
Noriko Kawai»
Daan Vandewalle»
Roger Admiral»
Hildegard Kleeb»
Marino Formenti»
Sarah Cahill»
Sabine Liebner»
David Arden»
Kei Takumi»
Ashlee Mack»
Thomas Hell»
Maro Ajemian»
Tomas Bachli»
Manfred Werder»
Andreas Skouras»
Markus Hinterhäuser»
Anthony De Mare»
Andre Ristic»
japanese classical performance»
avant-garde»
contemporary classical piano»
early avant garde»
classical trombone»
hardcore techno»
kawaii edm»
deep happy hardcore»
bubblegum dance»
deep discofox»
mahraganat»
denpa-kei»
partyschlager»
vocaloid»
discofox»
cantaditas»
bouncy house»
j-idol»
oktoberfest»
eurobeat»
electronic rock»
kawaii future bass»
japanese electropop»
electropowerpop»
ragga jungle»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,377 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-05-26. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.