Every Noise at Once · concert piano   scan   playlist   intro   pulse   edge   2017
Irakly Avaliani»
Martin Helmchen»
Sviatoslav Richter»
Anthony Goldstone»
Johann Schrammel»
Marcela Roggeri»
Ricardo Castro»
Joseph Banowetz»
Emanuel Ax»
Sho UEMURA»
John Cobb»
Jonathan Biss»
Albert Mamriev»
Milwaukee Symphony Orchestra»
Leif Ove Andsnes»
Lang Lang»
Yevgeny Sudbin»
Valentina Igoshina»
Bernard Roberts»
Peter Ritzen»
Michie Koyama»
Contemporary Sound»
Paul Badura-Skoda»
Andrea Bacchetti»
Vladimir Rebikov»
Eric Heidsieck»
Vladimir Horowitz»
Ames Piano Quartet»
Alfred Brendel»
Janina Fialkowska»
Mitsuko Uchida»
Inna Poroshina»
Alex Slobodyanik»
Ian Hobson»
Robert Taub»
André Laplante»
Alexander Kobrin»
Andy Winter»
Per Tengstrand»
Grigory Sokolov»
Alberto Williams»
John Van Buskirk»
Peter Katin»
Pnina Becher»
Theodor Leschetizky»
Joanna Leach»
H-K Juhn»
David Korevaar»
Emil Gilels»
Evgeny Kissin»
Thomas Rajna»
Elena Kuschnerova»
Elly Ney»
Pietro Spada»
Krystian Zimerman»
Paul Cantrell»
Maurizio Pollini»
Stephanie McCallum»
Richard Yongjae O'Neill»
Imogen Cooper»
Jon Nakamatsu»
Michele Campanella»
Beatrice Berthold»
Vassily Primakov»
Ilona Timchenko»
deep classical piano»
concert piano»
violin»
classical»
classical piano»
classical performance»
orchestral»
saxophone»
bouncy house»
disco polo»
deep freestyle»
deep dance pop»
italo dance»
vocaloid»
hardcore techno»
australian dance»
strut»
deep vocal house»
eurodance»
deep happy hardcore»
j-idol»
deep discofox»
remix»
happy hardcore»
deep eurodance»
hip house»
workout»
bubblegum dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1542 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.