Every Noise at Once · classic malaysian pop   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Sweet September»
Siti Nordiana»
Liza Hanim»
Search»
Wann»
Ziana Zain»
Jamal Abdillah»
Gersang»
Jinbara»
Sudirman»
Dato' Sri Siti Nurhaliza»
Dato M.Daud Kilau»
Lefthanded»
Ning Baizura»
Anita Sarawak»
Kru»
A. Ramlie»
P. Ramlee & Saloma»
Syafinaz»
Amy Mastura»
Sharifah Aini»
Kopratasa»
Rusty Blade»
Raja Ema»
Ibnor Riza»
Misha Omar»
Rafeah Buang»
Sanisah Huri»
Adibah Noor»
Saloma»
Uji Rashid»
Alleycats»
Ekamatra»
Nassier Wahab»
Anuar Zain»
Cenderawasih»
Noraniza Idris»
Ahmad Jais»
Dayangku Intan»
Anuar & Ellina»
P. Ramlee»
Senario»
Flybaits»
Fotograf»
Zainal Abidin»
Noorkumalasari»
Mas Idayu»
Aishah»
Jay Jay»
Blues Gang»
Zaiton Sameon»
Fauziah Latiff»
Exist's»
Iklim»
Herman Tino»
Khadijah Ibrahim»
Rahim Maarof»
Amelina»
Zaleha Hamid»
Shima»
Rosemaria»
Aris Ariwatan»
M. Shariff»
SM Salim»
Rahmat»
Rahimah Rahim»
Francissca Peter»
Awie»
Jeffrydin»
Ramlah Ram»
Othman Hamzah»
Ramli Sarip»
Stacy»
Hazami»
Sheila Majid»
M. Nasir»
Erra Fazira»
Junainah»
Mamat»
Anis Suraya»
Dato Shake»
Aman Shah»
2 By 2»
Chris Vadham»
Azlina Aziz»
spanish folk rock»
pop quebecois»
red dirt»
malaysian indie»
finlandssvenska musik»
classic malaysian pop»
idol»
finnish worship»
devon indie»
neo mellow»
latin christian»
hong kong indie»
croatian pop»
rock kapak»
galician indie»
guitar case»
pinoy rock»
lancashire indie»
malaysian pop»
pinoy indie»
canadian pop»
japanese city pop»
manitoba country»
plunderphonics»
experimental jazz»
deep latin jazz»
macedonian indie»
chinese experimental»
no wave»
commons»
vintage french electronic»
indie jazz»
afrofuturism»
brazilian experimental»
uk contemporary jazz»
guam indie»
glitch pop»
experimental indie»
world fusion»
japanese experimental»
british industrial»
deep jazz fusion»
japanese jazz fusion»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,422 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-06. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.