Every Noise at Once · classic chinese pop   scan   playlist   intro   pulse   edge   2017
曼萍»
夏丹»
Gong Chio-Xia»
Sammi Cheng»
Lowell Lo»
尹光»
林淑容»
林黛»
歐陽飛鶯»
梁萍»
Julie Su»
Frances Yip»
張清芳»
Bai Hong»
胡美儀»
辛曉琪»
李麗華»
陳秋霞»
黃小琥»
Sally Yeh»
姚蘇蓉»
陳浩德»
潘美辰»
江淑娜»
陳芬蘭»
Michael Kwan»
林竹君»
李碧華»
Hacken Lee»
尤雅»
Yun Liu»
姚莉»
Chiang Yu-Heng»
You Ya»
Jonathan Lee»
Mavis Hee»
Rou Yun»
Grasshopper»
Teresa Teng»
Zhu Mingying»
Kenny Bee»
George Lam»
李龍基»
那英»
鄭怡»
Anita Mui»
方靜音»
Johnny Ip»
Shirley Kwan»
櫻花»
Jenny Tseng»
Ying Yin Wu»
Dave Wong»
翁倩玉»
Lan Ge»
Annabelle Lui»
Paula Tsui»
張艾嘉»
謝采妘»
黃江琴 (Huang Jiangqin)»
Danny Chan»
音樂磁場»
Tian Zhen»
鄧白英»
Alan Tam»
楊燕»
潘越雲»
南方二重唱»
潘安邦»
林姍姍»
林翠»
Lu Zhang»
張露»
Cheng Lin»
孟庭葦»
Zhu Xiaolin»
FeiFei Ou-Yang»
蔡楓華»
凌波»
童安格»
Wynners»
Vivian Chow»
呂珊»
劉家昌»
Sam Hui»
青山»
張偉文»
蔡國權»
靜婷»
Jeff Chang»
Wu Yingyin»
莊學忠»
白虹»
巫啟賢»
林慧萍»
Tsai Chin»
Vivian Lai»
Roman Tam»
羅大佑»
Chyi Chin»
Phil Chang»
Daniel Lo»
陳潔儀»
韋秀嫻»
潘秀瓊»
Susanna Kwan»
杜麗莎»
Priscilla Chan»
Andy Lau»
Leon Lai»
葉璦菱»
Li Mao Shan»
Karen Mok»
劉文正»
David Lui»
陳淑樺»
崔萍»
Ye Wen Chang»
Wakin Chau»
李香蘭»
蓓蕾»
朱咪咪»
張琍敏»
柳影虹»
潘迪華»
尤敏»
鳳飛飛»
韓寶儀»
周璇»
Tracy Huang»
白光»
黃曉君»
Leslie Cheung»
張伊雯»
Beyond»
李姚»
曾路得»
Cass Phang»
龔秋霞»
Chen Fen Lan 陈芬兰»
江蕙»
Fei Yu-ching»
Li Guyi»
Grace Chang»
Sandy Lam»
顧媚»
劉珺兒»
Chyi Yu»
紫薇»
M-Girls»
李泰祥»
Aaron Kwok»
葉楓»
Prudence Liew»
龍飄飄»
小鳳鳳»
美黛»
余天»
費玉清»
董佩佩»
陈瑞»
郎毓秀»
Cally Kwong»
方逸華»
林志美»
Poon Sow Keng»
SKY WU»
葛蘭»
a cappella»
classic norwegian pop»
swedish folk pop»
lilith»
classic chinese pop»
neo-singer-songwriter»
cantopop»
acoustic pop»
enka»
opm»
norwegian gospel»
college a cappella»
brazilian ccm»
taiwanese pop»
kayokyoku»
deep latin christian»
southern gospel»
folk-pop»
indie anthem-folk»
mandopop»
c-pop»
drill and bass»
deep breakcore»
electronic»
doujin»
trip hop»
breakcore»
ninja»
minimal wave»
wonky»
future funk»
japanese jazztronica»
abstract beats»
demoscene»
chip hop»
c64»
chinese experimental»
chiptune»
downtempo»
gamecore»
glitch hop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1568 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.