Every Noise at Once · classical tuba   scan   playlist   intro   pulse   new
Faustino Díaz»
Velvet Brown»
Paris Tuba Quartet»
XL Tuba Quartet»
John Fletcher»
Mike Forbes»
Scott Mendoker»
Kenneth Amis»
Timothy Buzbee»
Walter Hilgers»
Peter Opaskar»
Gene Pokorny»
Kyle Turner»
Abe Torchinsky»
Heiko Triebener»
Sam Pilafian»
Rémi Gaché»
Benjamin Pierce»
Tennessee Tech Tuba Ensemble»
XL Kvartet Tuba»
Jeff Funderburk»
Preston Light»
Daniel Perantoni»
Charles Daellenbach»
Patrick Sheridan»
Yamaha Tuba Duo»
Dennis Nulty»
Sotto Voce Quartet»
Patrick Harrild»
Andreas Martin Hofmeir»
Aaron Tindall»
Jun Miyanishi»
James Gourlay»
Alan Baer»
Øystein Baadsvik»
Christopher Olka»
Timothy Northcut»
Kelly Thomas»
Jay Rozen»
József Bazsinka»
Thomas Leleu»
The British Tuba Quartet»
In Motus Tuba Quartet»
Michael Lind»
Constantin Hartwig»
Eugene Dowling»
Chromos Tuba Quartet»
Roger Bobo»
Harvey Phillips»
Skip Gray»
Fabien Wallerand»
Daniel Schädeli»
Sérgio Carolino»
Gebrueder Ohrentaub Tuba Quartet»
Marcos Ripoll»
Philip Sinder»
Melton Tuba Quartet»
David Zerkel»
Carol Jantsch»
Hungarian Yamaha Tuba Quartet»
Colonial Tuba Quartet»
Morten Agerup»
Floyd Cooley»
israeli classical piano»
chinese classical piano»
balkan classical piano»
classical trombone»
euphonium»
classical bassoon»
classical horn»
italian classical piano»
british classical piano»
caucasian classical piano»
jazz tuba»
belgian classical piano»
canadian classical piano»
australian classical piano»
american classical piano»
nordic classical piano»
classical piano»
classical tuba»
korean classical piano»
french classical piano»
japanese classical piano»
dutch classical piano»
deep discofox»
wrestling»
electronic rock»
tekk»
hardcore techno»
eurobeat»
denpa-kei»
jump up»
vocaloid»
neo-industrial rock»
bouncy house»
j-core»
happy hardcore»
cantaditas»
deep happy hardcore»
oktoberfest»
japanese electropop»
gabba»
ragga jungle»
alt-idol»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,169 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-01-15. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.