Every Noise at Once · classical trumpet   scan   playlist   intro   pulse   new
Timofei Dokshitser»
Pacho Flores»
Rod Franks»
Ronald Romm»
John Wallace»
David Blackadder»
Thierry Gervais»
Jens Lindemann»
Ryan Anthony»
Joe Burgstaller»
Rafael Méndez»
Kamil Rosko»
Maurice André»
Chris Gekker»
Seattle Trumpet Consort»
Maurice Murphy»
Tromba Mundi»
Guy Touvron»
Crispian Steele-Perkins»
New York Trumpet Ensemble»
Wynton Marsalis»
Philip Smith»
Ruben Simeo»
Dorthe Zielke»
Ole Edvard Antonsen»
George Vosburgh»
Lucienne Renaudin Vary»
Adolph Herseth»
Robert Sullivan»
Matthias Höfs»
Eric Aubier»
Scott Thornburg»
Vienna Art of Trumpet»
Craig Morris»
Don Smithers»
David Hickman»
Miroslav Kejmar»
Håkan Hardenberger»
Tine Thing Helseth»
Gabor Tarkovi»
Sergei Nakariakov»
Jouko Harjanne»
Jean-François Michel»
Hannes Läubin»
David Guerrier»
Bret Jackson»
Sergej Solodovnik»
Terry Everson»
Ludwig Güttler»
Kevin Cobb»
Allen Vizzutti»
Charles Schlueter»
Brandon Ridenour»
Tormod Dalen»
Thomas Reiner»
Ray Mase»
Markus Stockhausen»
Alison Balsom»
David Baldwin»
Clément Saunier»
Reinhold Friedrich»
Giuliano Sommerhalder»
Richard Stoelzel»
Gábor Boldoczki»
John Wilbraham»
John Roderick MacDonald»
Robert Nagel»
Romain Leleu»
Niklas Eklund»
Roger Voisin»
japanese traditional»
polish modern jazz»
classical trumpet»
greek contemporary classical»
classical accordion»
classical clarinet»
norwegian jazz»
jazz harp»
ecm-style jazz»
microtonal»
contemporary jazz»
tzadik»
laboratorio»
drone folk»
persian neo-traditional»
free improvisation»
bansuri»
polish free jazz»
italian jazz»
italian contemporary jazz»
modern jazz piano»
swedish eurodance»
j-idol»
nederlandse hardstyle»
deep discofox»
denpa-kei»
partyschlager»
j-pop boy group»
j-pop girl group»
future house»
bubblegum dance»
hands up»
oktoberfest»
eurobeat»
vocaloid»
remix product»
discofox»
k-pop girl group»
japanese electropop»
electropowerpop»
j-dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,402 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-02. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.