Every Noise at Once · classical trombone   scan   playlist   intro   pulse
Blair Bollinger»
Jesper Juul Sorensen»
Susan Addison»
Daniel Lassalle»
Abbie Conant»
Triton Trombone Quartet»
Charles Vernon»
Trombone Unit Hannover»
Trombone Attraction»
Trombone Quartet Zipang»
James Markey»
Achilles Liarmakopoulos»
Eric Crees»
Columbus State University Trombone Ensemble»
New Trombone Collective»
Quatuor De Trombones De Paris»
Denson Paul Pollard»
High Anxiety Bones»
Mike Svoboda»
Slide By Slide Trombone Quartet»
Thomas Horch»
Helen Vollam»
Mark Templeton»
Denis Wick»
Joseph Alessi»
Jessica Buzbee»
Jurgen Heinel»
I Tromboni»
Momus Trombone Quartet»
The London Trombone Sound»
Alain Trudel»
Randall Hawes»
Ben van Dijk»
Stefan Schulz»
Johannes Kuhlo»
Szeged Trombone Ensemble»
Branimir Slokar»
Jacques Mauger»
Lito Fontana»
Jonas Bylund»
Ian Bousfield»
JoDee Davis»
Chicago Trombone Consort»
Roland Dahinden»
Ricardo Casero»
Dudley Bright»
Four Of A Kind - The Trombone Quartet»
John Rojak»
Christian Lindberg»
Fabrice Millischer»
Carl Lenthe»
Ralph Sauer»
John Marcellus»
Slokar Trombone Quartet»
Ko-ichiro Yamamoto»
Michel Becquet»
Jörgen Van Rijen»
Larry Zalkind»
Lars Karlin»
Guidonian Hand»
polish classical»
classical piano»
wind quintet»
contrabass»
classical era»
classical tuba»
jazz brass»
australian classical»
classical horn»
classical harp»
early romantic era»
brass ensemble»
classical trombone»
classical bassoon»
historic piano performance»
mexican classical»
japanese classical performance»
early modern classical»
euro hi-nrg»
denpa-kei»
hardcore techno»
happy hardcore»
j-core»
spanish electropop»
bubblegum dance»
eurobeat»
deep discofox»
discofox»
kawaii future bass»
remix»
deep happy hardcore»
italo dance»
jump up»
vocaloid»
bouncy house»
deep vocal house»
eurodance»
oktoberfest»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,850 genres by Spotify as of 2019-03-21. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.