Every Noise at Once · classical tenor   scan   playlist   intro   pulse   edge   2018
Michael Fabiano»
Michael Spyres»
Gösta Winbergh»
Peter Schreier»
Kurt Equiluz»
Gary Lakes»
Marcus Haddock»
Jess Thomas»
Aleksandrs Antonenko»
Peter Anders»
Chris Merritt»
Giacomo Aragall»
Anthony Dean Griffey»
Andrew Tortise»
Mark Padmore»
David Cangelosi»
Christoph Prégardien»
John Graham-Hall»
Hans Hopf»
Brandon Jovanovich»
Benjamin Hulett»
Jussi Björling»
Adrian Thompson»
Charles Castronovo»
Topi Lehtipuu»
Pavol Breslik»
Nigel Robson»
Gerhard Stolze»
Franco Corelli»
Endrik Wottrich»
Francisco Araiza»
Jerry Hadley»
John Mitchinson»
Glenn Winslade»
Michael Schade»
Lawrence Brownlee»
Ernst Haefliger»
Hans Peter Blochwitz»
Ian Storey»
Alfredo Kraus»
Peter Seiffert»
Jeremy Ovenden»
Neil Shicoff»
Bruce Ford»
Andrew Staples»
Waldemar Kmentt»
Christopher Ventris»
Luciano Pavarotti»
Stephen Costello»
Rogers Covey-Crump»
Thomas Michael Allen»
John Potter»
Gianni Raimondi»
Martyn Hill»
Poul Elming»
Cyril Auvity»
Kenneth Tarver»
James Griffett»
Salvatore Licitra»
Christoph Genz»
Robert Tear»
Stephen Gould»
William Matteuzzi»
Adolf Dallapozza»
Giuseppe Giacomini»
Paul Groves»
Sir Peter Pears»
Daniel Behle»
James King»
Neil Jenkins»
Massimo Giordano»
Stig Fogh Andersen»
Christoph Strehl»
Mario Lanza»
Ian Partridge»
Nicholas Phan»
Sandor Konya»
Marcelo Alvarez»
Heinz Zednik»
Paul Agnew»
Fabio Armiliato»
Flaviano Labo»
Torsten Kerl»
Wolfgang Windgassen»
Dennis O'Neill»
Rudolf Schock»
Robin Leggate»
Piero de Palma»
Nicolai Gedda»
Siegfried Jerusalem»
Franco Bonisolli»
José Carreras»
Alan Oke»
Thomas Hobbs»
Hans-Jörg Mammel»
Werner Güra»
Matthew Polenzani»
Beniamino Gigli»
Giuseppe Di Stefano»
James McCracken»
Richard Tucker»
Juan Sancho»
Yann Beuron»
Ben Johnson»
Michel Sénéchal»
Julius Patzak»
Toby Spence»
Nicky Spence»
Carlo Cossutta»
Plácido Domingo»
Anthony Rolfe Johnson»
Andrew Kennedy»
Julian Prégardien»
Francesco Meli»
Eberhard Büchner»
Frank Lopardo»
Allan Clayton»
Rolando Villazón»
Jon Villars»
Andrea Bocelli»
Maximilian Schmitt»
Neil Mackie»
Joseph Calleja»
Robert Murray»
Eric Cutler»
Fritz Wunderlich»
Bernard Richter»
Robert Gambill»
Ramón Vargas»
James Gilchrist»
Javier Camarena»
Ben Heppner»
Alberto Remedios»
Rockwell Blake»
Philip Langridge»
Sergej Larin»
Jon Vickers»
Anton Dermota»
Nicolai Ghiaurov»
Klaus Florian Vogt»
Vittorio Grigolo»
Jay Hunter Morris»
Burkhard Fritz»
Juan Oncina»
Rainer Trost»
Cesare Valletti»
Paul Kuen»
Ferruccio Tagliavini»
Paul Nilon»
Gerd Türk»
Gregory Kunde»
José Cura»
Nicholas Mulroy»
Saimir Pirgu»
Charles Humphries»
Steve Davislim»
Barry Banks»
Joseph Kaiser»
Ian Bostridge»
Bryan Hymel»
Maxim Mironov»
Luigi Alva»
Stuart Skelton»
John Osborn»
Jonas Kaufmann»
Piotr Beczala»
Richard Margison»
Simon O'Neill»
Juan Diego Flórez»
Thomas Moser»
Hugues Cuénod»
Peter Hofmann»
Johan Botha»
Stuart Burrows»
Alain Vanzo»
Charles Daniels»
Mario del Monaco»
Marcello Giordani»
Kurt Streit»
Carlo Bergonzi»
Leopold Simoneau»
Richard Croft»
Kenneth McKellar»
Robert Dean Smith»
John Mark Ainsley»
Kim Begley»
Daniel Norman»
Ryland Davies»
Ramon Vinay»
Gerhard Siegel»
Markus Schäfer»
Max Lorenz»
Roberto Alagna»
Raul Gimenez»
Christian Elsner»
René Kollo»
Set Svanholm»
operatic pop»
polyphony»
opera»
austrian choir»
classical tenor»
filter house»
nu skool breaks»
disco house»
makina»
speed garage»
hardcore breaks»
workout product»
jumpstyle»
diva house»
italo dance»
hard bass»
sambass»
fidget house»
breakbeat»
vocal house»
hip house»
italo house»
funky breaks»
deep vocal house»
breaks»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,855 genres by Spotify as of 2019-03-22. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.