Every Noise at Once · classical piano   scan   playlist   intro   pulse   edge   2017
Grigory Sokolov»
Orion Weiss»
Wilhelm Backhaus»
Myra Hess»
Alexis Weissenberg»
Hélène Mercier»
Paul Lewis»
Håkon Austbø»
Karim Said»
Richard Goode»
Christian Zacharias»
Jimmy Brière»
Geoffrey Tozer»
Arthur Rubinstein»
Jan Lisiecki»
Stenzl Piano Duo»
Mari Kodama»
Dénes Várjon»
Eric Le Sage»
Sally Whitwell»
Simon Trpčeski»
Samson François»
Daniel Pollack»
Anatol Ugorski»
Igor Levit»
Benno Moiseiwitsch»
Arcadi Volodos»
Dmitri Alexeev»
Silver Garburg Piano Duo»
Ana-Marija Markovina»
Olga Kern»
Jean-Efflam Bavouzet»
Víkingur Ólafsson»
Shai Wosner»
Alexander Melnikov»
Joyce Yang»
Reinbert de Leeuw»
Brigitte Engerer»
Van Cliburn»
Aki Takahashi»
Michael Korstick»
Julius Katchen»
Imogen Cooper»
Jean-Yves Thibaudet»
Lise de la Salle»
Izumi Tateno»
Alfred Brendel»
Garrick Ohlsson»
Claudio Arrau»
Daniil Trifonov»
Seong-Jin Cho»
Martin Stadtfeld»
Glenn Gould»
Alexandre Tharaud»
Silke-Thora Matthies»
Andrew Rangell»
Péter Nagy»
Barry Douglas»
Evgeny Kissin»
Laura Mikkola»
Jenny Lin»
Noriko Ogawa»
Alessio Bax»
Cyprien Katsaris»
Nikolai Demidenko»
Gerhard Oppitz»
ZOFO Duet»
Alexei Lubimov»
Ragna Schirmer»
James Rhodes»
Bart Van Oort»
Janne Mertanen»
Yevgeny Sudbin»
Artur Schnabel»
Leon Fleisher»
Jacob Greenberg»
Jon Nakamatsu»
Rudolf Firkusny»
Duo Crommelynck»
Tamás Vásáry»
Rafał Blechacz»
Simon Ghraichy»
Hélène Grimaud»
Stanislav Bunin»
Sabine Liebner»
Marcel Worms»
Jenő Jandó»
Peter Hill»
Olga Scheps»
Anna Vinnitskaya»
Idil Biret»
Pascal Rogé»
Alan Feinberg»
Jeremy Denk»
Stephen Kovacevich»
John Ogdon»
Orford Six Pianos»
Jorge Federico Osorio»
Géza Anda»
Benjamin Frith»
Roger Woodward»
Jorge Bolet»
Benjamin Grosvenor»
Alice Sara Ott»
Wilhelm Kempff»
Sviatoslav Richter»
YUNDI»
Beatrice Rana»
Murray Perahia»
Angela Hewitt»
Walter Gieseking»
Arturo Benedetti Michelangeli»
Luis Fernando Pérez»
Michael Endres»
Emil Gilels»
Earl Wild»
Boris Giltburg»
Javier Perianes»
Boris Berman»
Friedrich Gulda»
Stephen Hough»
Maria João Pires»
Genova and Dimitrov Piano Duo»
Eric Parkin»
Byron Janis»
Maria Lettberg»
Alfred Cortot»
Edwin Fischer»
Caroline Fischer»
Vladimir Feltsman»
Andrei Gavrilov»
Bruce Brubaker»
Edward Wolanin»
Pierre-Laurent Aimard»
Frederic Chiu»
Maurizio Pollini»
Sa Chen»
Lilya Zilberstein»
Denis Matsuev»
Piotr Anderszewski»
Jean-Philippe Collard»
David Fray»
Aldo Ciccolini»
Tal & Groethuysen»
Zhu Xiao-Mei»
Konstantin Scherbakov»
Louis Lortie»
François-Joël Thiollier»
Nikolai Lugansky»
Yulianna Avdeeva»
Dinu Lipatti»
Anne Queffélec»
Ursula Oppens»
Leopold Godowsky»
Roger Smalley»
Ivan Moravec»
Martha Argerich»
Radu Lupu»
Lang Lang»
Margaret Fingerhut»
Douglas Riva»
Till Fellner»
Krystian Zimerman»
Bertrand Chamayou»
György Cziffra»
Jeroen van Veen»
Ralph van Raat»
Christian Kohn»
András Schiff»
Yefim Bronfman»
Marcelo Bratke»
Shani Diluka»
Miceal O'Rourke»
Lars Vogt»
Alessandro Taverna»
Ronald Brautigam»
Alain Planes»
Rudolf Serkin»
Xiayin Wang»
Khatia Buniatishvili»
Alexander Paley»
Vincent Larderet»
Yuja Wang»
Alicia de Larrocha»
Valentina Lisitsa»
Andre Watts»
Simone Dinnerstein»
David Greilsammer»
Marc-André Hamelin»
Leif Ove Andsnes»
Ivo Pogorelich»
Fazıl Say»
Valery Afanassiev»
François-Frédéric Guy»
Nicholas Angelich»
Vladimir Horowitz»
Mitsuko Uchida»
Rustem Hayroudinoff»
Wolf Harden»
Jonathan Biss»
Fou Ts'ong»
Michael Lewin»
Emanuel Ax»
Nelson Freire»
André Laplante»
Piano Duo Scholtes and Janssens»
Peter Serkin»
classical trombone»
japanese classical performance»
classical»
classical harp»
classical bassoon»
classical horn»
classical performance»
classical piano»
classical tuba»
hardcore techno»
hip house»
deep vocal house»
deep happy hardcore»
deep discofox»
denpa-kei»
australian dance»
remix»
deep eurodance»
bouncy house»
happy hardcore»
j-core»
italo dance»
vocaloid»
j-poprock»
electropowerpop»
strut»
deep freestyle»
eurodance»
bubblegum dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1875 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.