Every Noise at Once · classical organ   scan   playlist   pulse   edge
Hans Helmut Tillmanns»
Winfried Bönig»
Janette Fishell»
Joseph Nolan»
Olivier Vernet»
Jürgen Geiger»
James Biery»
François-Henri Houbart»
Colin Andrews»
Heinrich Scheidemann»
John Kitchen»
Judith Hancock»
Simon Gledhill»
Feike Asma»
Colm Carey»
Jean-Pierre Lecaudey»
Ulrik Spang-Hanssen»
Jean-Pierre Leguay»
Joris Verdin»
Keith John»
Olivier Latry»
Helga Schauerte»
Peter Richard Conte»
Jeanne Demessieux»
Marie-Ange Leurent»
Eugène Gigout»
Daniel Roth»
Jehan Alain»
David Briggs»
Willem Tanke»
Dietrich Wagler»
Yves Castagnet»
Paul Malengreau»
Ullrich Böhme»
Johann Christian Kittel»
Johannes Unger»
Kei Koito»
Anthony Newman»
Martin Haselböck»
Kåre Nordstoga»
Françoise Levéchin-Gangloff»
Alexander Fiseisky»
Anthony Hammond»
Robert Kobler»
Louis James Alfred Lefébure-Wély»
Christopher Gibbons»
Richard Lea»
Robert Parkins»
Anthoni van Noordt»
David Sanger»
Ian Tracey»
David Goode»
Münchener Bach-Orchester»
Joanne Lunn»
Christopher Herrick»
Wolfgang Rübsam»
Cameron Carpenter»
Jane Parker-Smith»
Gustav Leonhardt»
Greg Morris»
William Porter»
Pierre Cochereau»
John Scott Whiteley»
Frédéric Ledroit»
Michael Murray»
Naji Hakim»
Hans Fagius»
Jean-Baptiste Robin»
Herbert Murrill»
Mary Preston»
Flor Peeters»
Charles-Marie Widor»
Benjamin Waterhouse»
Josh Perschbacher»
Torvald Torén»
Felix Hell»
Piet Kee»
Martin Schmeding»
Francis Jackson»
Herbert Tachezi»
Marie-Claire Alain»
Peter Hurford»
Roger Sayer»
Frederick Hohman»
Rosalinde Haas»
Nicolas Kynaston»
Craig Sellar Lang»
Thierry Escaich»
Graham Barber»
Thomas Trotter»
Luigi Benedetti»
Hans-Ola Ericsson»
Ton Koopman»
Gaston Litaize»
Thomas Murray»
David Bednall»
Roberto Loreggian»
Bernard Foccroulle»
Todd Wilson»
Stephen Tharp»
Christian Schmitt»
Louis Thiry»
Johannes-Ernst Köhler»
Gunnar Idenstam»
Kay Johannsen»
Nicholas Jackson»
Hans Otto»
Charles Tournemire»
Julius Reubke»
Simon Preston»
Pierre Moreau»
Leo Sowerby»
Marcel Dupré»
Klaas Jan Mulder»
Helmut Walcha»
Ales Barta»
Norman Cocker»
Iain Simcock»
Joan Lippincott»
Kimberly Marshall»
Ken Cowan»
Stefan Engels»
Joseph Bonnet»
Carleton Etherington»
Jennifer Bate»
Jane Watts»
Orpheus Chamber Orchestra»
Louis Vierne»
Jean Guillou»
Marco Enrico Bossi»
Walter Hilse»
Willem Hendrik Zwart»
Gerard Brooks»
Karl Richter»
George Wright»
William Walond»
Jesse Crawford»
Henri Mulet»
Alan Morrison»
Diane Meredith Belcher»
Martin Jean»
Malcolm Archer»
Arturo Sacchetti»
Bruce Neswick»
Knud Vad»
Peter Dyke»
Adriano Falcioni»
James Parsons»
Christopher Dearnley»
Simone Stella»
Arthur Wills»
Robert Quinney»
Noel Rawsthorne»
Frank Speller»
Alexandre Guilmant»
David M Patrick»
Franz Lehrndorfer»
Jeremy Filsell»
Robert Crowley»
Jean Langlais»
Pascale Rouet»
James Lancelot»
Colin Walsh»
Christopher Nickol»
Joseph Jongen»
Jacques van Oortmerssen»
Massimo Nosetti»
Gerhard Weinberger»
John Grew»
Michel Chapuis»
Michal Novenko»
E. Power Biggs»
André Isoir»
Timothy Byram-Wigfield»
Lionel Rogg»
Lorenzo Ghielmi»
Stephen Cleobury»
Kevin Bowyer»
Matthias Eisenberg»
Leo Van Doeselaar»
Frank Kaman»
Carlo Curley»
Pierre Pincemaille»
world meditation»
classical organ»
harpsichord»
tone»
warm drone»
bassline»
electro»
italo dance»
electro bailando»
kuduro»
disco house»
funk carioca»
jumpstyle»
baile funk»
speed garage»
miami bass»
ghettotech»
deep groove house»
vocal house»
melbourne bounce»
hip house»
electro latino»
disco polo»
funky breaks»
old school hip hop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1534 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.