Every Noise at Once · classical mandolin   scan   playlist   pulse   new
Ariane Lorch»
Duo Trekel-Tröster»
Chris Thile»
Duilio Galfetti»
Mari Fé Pavón»
Ugo Orlandi»
Nov Mandolin Trio»
Jeffrey Midkiff»
Denise Wambsganss»
Hisae Takema»
Duo Gervasio»
Juan Carlos Muñoz»
Duo Acquavella»
Gino Del Vescovo»
Modern Mandolin Quartet»
Gertrud Troester-Weyhofen»
Petr Vrobel»
Rudy Cipolla»
Mare Duo»
Avi Avital»
Anna Torge»
Paola Esposito»
Vincenzo Greco»
Sonia Maurer»
Caterina Lichtenberg»
Mauro Squillante»
Alon Sariel»
Marilynn Mair»
Joseph Brent»
Tommaso Ruta»
Chris Acquavella»
Julien Martineau»
Annika Hinsche»
Accademia Mandolinistica Pugliese»
Giuseppe Anedda»
Motus Mandolin Quartet»
Salvatore Della Vecchia»
Duetto Giocondo»
Pizzicar Galante»
Adrian Hooper»
Alison Stephens»
Kerman Mandolin Quartet»
Elena Parasacco»
Brasschaats Mandoline-Orkest»
Duo Capriccioso»
Stephen Lalor»
Neil Gladd»
Nov Mandolin Ensemble»
Jacob Reuven & Alon sariel»
Gertrud Weyhofen»
Jörg Becker»
Carlo Aonzo»
Raffaele La Ragione»
Dorina Frati»
Duo Zigiotti-Merlante»
Takaaki Shibata»
Maria Cleofe Miotti»
Silvia Ochi»
Steffen Hulsenbeck»
Sebastiaan De Grebber»
Vincent Beer-Demander»
Mike Marshall»
Artemandoline»
Florentino Calvo»
Enigmatica»
Frances Taylor»
Ferdinand Binnendijk»
Emanuele Cappellotto»
Benny Ludemann»
Mandolin Orchestra Mauro e Claudio Terroni»
Dana Rath»
Claudio Mandonico»
Ahlert & Schwab Duo»
Florian Klaus Rumpf»
Anna Schivazappa»
Matt Flinner»
Takashi Ochi»
Christian Schneider»
Nashville Mandolin Ensemble»
Daniel Ahlert»
Detlef Tewes»
Melonious Quartet»
Sydney Mandolins»
Gertrud Tröster»
Jacob Reuven»
Richard Walz»
Sergio Zigiotti»
argentine jazz»
classical mandolin»
mandolin»
mallet»
anime cv»
king of prism»
a3»
russian pop punk»
oshare kei»
48g»
denpa-kei»
idol game»
j-pop girl group»
neo-industrial rock»
neue deutsche harte»
ensemble stars»
italian pop punk»
idol rock»
anime rock»
j-pixie»
shojo»
industrial metal»
gymcore»
alt-idol»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,169 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-01-15. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.