Every Noise at Once · classical guitar   scan   playlist   intro   pulse   edge   2017
Frank Bungarten»
Robert Westaway»
Jeffrey McFadden»
Katona Twins»
Nathasja van Rosse»
Ricardo Cobo»
Johannes Möller»
Frédéric Zigante»
Kostas Grigoreas»
Scandinavian Guitar Duo»
Guitar4mation»
Narciso Yepes»
Christoph Denoth»
Galina Vale»
John Svoboda»
Cristiano Porqueddu»
Ida Presti»
Peter Löning»
Jakub Kosciuszko»
John Williams»
Norbert Kraft»
Mattias Jacobsson»
Eden Stell Guitar Duo»
Xuefei Yang»
Goran Krivokapić»
Sonja Prunnbauer»
David Russell»
Anders Miolin»
Iakovos Kolanian»
Janko Raseta»
William Kanengiser»
Aleksandr Tsiboulski»
Matthew McAllister»
Edoardo Catemario»
Paul Galbraith»
Steven Novacek»
Eros Roselli»
John Schneider»
Andrei Krylov»
Friedemann Wuttke»
Kaori Muraji»
Liona Boyd»
Carlos Barbosa-Lima»
Otto Tolonen»
Oscar Ghiglia»
Duo Melis»
Giacomo Parimbelli»
Emanuele Segre»
Stein-Erik Olsen»
Irina Kulikova»
Emilio Pujol»
Vincea McClelland»
Sergio & Odair Assad»
Julio Martinez Oyanguren»
Amadeus Guitar Duo»
Kazuhito Yamashita»
Emanuele Buono»
Jorge Oraison»
Nelson Amos»
Graham Anthony Devine»
The Meyer-Thachuk Guitar Duo»
Jérémy Jouve»
Gareth Koch»
Carlos Pérez»
Elena Papandreou»
Roberto Tascini»
Tom Kerstens»
Aniello Desiderio»
Martha Masters»
Den Danske Guitarduo»
Gerard Cousins»
Franz Halász»
Alirio Díaz»
Iliana Matos»
Nicholas Goluses»
Pavel Steidl»
Ernesto Tamayo»
Raphaella Smits»
Tatyana Ryzhkova»
Rémi Boucher»
Carlos Bonell»
Marco Tamayo»
Antigoni Goni»
Duo Ràfols Rodriguez»
Lorenzo Micheli»
Ana Vidovic»
Michael Tröster»
Brasil Guitar Duo»
Carlo Domeniconi»
Paolo Pegoraro»
Göran Söllscher»
Nikita Koshkin»
Wulfin Lieske»
Eduardo Fernández»
Juan Carlos Laguna»
Judicaël Perroy»
Dale Kavanagh»
Vicente Coves»
Alexander-Sergei Ramírez»
Maximilian Mangold»
Victor Villadangos»
Odair Assad»
Sharon Isbin»
Richard Savino»
Erling Møldrup»
Matteo Mela»
Andrew York»
Javier Riba»
Marcelo Kayath»
Olivier Chassain»
Xianji Liu»
Slava Grigoryan»
Gabriel Bianco»
Alvaro Pierri»
Miguel Llobet Solés»
Timo Korhonen»
Miloš Karadaglić»
Alberto Mesirca»
Los Romeros»
Los Angeles Guitar Quartet»
Daniel Lippel»
Leo Brouwer»
Ahmet Kanneci»
Irin Prechanvinit»
Giulio Tampalini»
Eduardo Sainz De La Maza»
Berta Rojas»
Eliot Fisk»
Shin-ichi Fukuda»
Giulio Regondi»
Andrea Dieci»
Flavio Cucchi»
Manuel Barrueco»
Julian Byzantine»
Ricardo Gallén»
SoloDuo»
Pablo Sainz Villegas»
Celil Refik Kaya»
Quartet de Guitarres»
Kyuhee Park»
Simon Wynberg»
Gerald Garcia»
Karin Schaupp»
Baltazar Benítez»
Machiko Kikuchi»
Søren Bødker Madsen»
Anthony Bailes»
Niehusmann Guitar Duo»
Nicola Hall»
Marcin Dylla»
Christopher Parkening»
Thomas Viloteau»
Roland Dyens»
Fabio Zanon»
Craig Ogden»
Vladimir Mikulka»
Mickael Viegas»
Regino Sainz De La Maza»
Scott Tennant»
José Antonio Escobar»
Oded Melchner»
Brazilian Guitar Quartet»
Eduardo Fernandez»
Angel Romero»
David Tanenbaum»
The Rosette Guitar Duo»
Sean Shibe»
Andrea Vettoretti»
Ernesto Bitetti»
Julian Bream»
Abel Carlevaro»
Zoran Dukic»
John Holmquist»
Amsterdam Guitar Trio»
Eva Beneke»
Fernando Espí»
Adam Holzman»
Gyan Riley»
David Leisner»
Filomena Moretti»
Ferdinando Carulli»
Pepe Romero»
Sexta Consort Guitar Orchestra»
Jerome Ducharme»
Eleftheria Kotzia»
Perfecto De Castro»
Celedonio Romero»
Jason Vieaux»
Artyom Dervoed»
Alexandre Lagoya»
Jorge Morel»
Andrés Segovia»
Jukka Savijoki»
Enno Voorhorst»
Antonio Lauro»
Pierre Laniau»
Claudio Marcotulli»
Pablo Garibay»
Zagreb Guitar Quartet»
Lucio Matarazzo»
David Starobin»
Duo Sonare»
Lily Afshar»
Agustín Barrios Mangoré»
Stefano Grondona»
José Miguel Moreno»
classical guitar duo»
classical guitar quartet»
lute»
classical guitar»
pixie»
gabba»
electropowerpop»
industrial metal»
j-rock»
eurobeat»
vocaloid»
alt-idol»
oshare kei»
j-core»
rap rock»
neue deutsche harte»
visual kei»
j-poprock»
happy hardcore»
neo-industrial rock»
anime cv»
j-idol»
denpa-kei»
idol rock»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,041 genres by Spotify as of 2018-09-23. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.