Every Noise at Once · classical era   scan   playlist
Federigo Fiorillo»
Ernst Wilhelm Wolf»
Christian Cannabich»
Francois-Joseph Gossec»
Johann Baptist Georg Neruda»
Andreas Jakob Romberg»
Franz Ignaz Beck»
Joseph Schmitt»
Domenico Cimarosa»
Giovanni Battista Viotti»
Johann Christoph Friedrich Bach»
Carl Maria von Weber»
Antonio Salieri»
Johann Adolph Scheibe»
Johann Georg Albrechtsberger»
František Xaver Brixi»
Michel Corrette»
Luigi Tomasini»
Ignaz Moscheles»
Carl Joseph Toeschi»
Bernhard Henrik Crusell»
Franz Benda»
Luigi Boccherini»
João Domingos Bomtempo»
Mauro Giuliani»
Luigi Cherubini»
Josef Mysliveček»
Anton Schweitzer»
Carl Friedrich Abel»
Johann Wilhelm Wilms»
Antonio Rosetti»
Johan Helmich Roman»
Antonio Soler»
Johann Stamitz»
Michael Haydn»
Friedrich Kuhlau»
František Xaver Dušek»
Muzio Clementi»
Wilhelm Friedemann Bach»
Giuseppe Maria Cambini»
Leopold Koželuch»
Franz Anton Hoffmeister»
Anton Stamitz»
Ernst Eichner»
Johann Baptist Cramer»
Johann Christian Bach»
Florian Leopold Gassmann»
Friedrich Schwindl»
François-André-Danican Philidor»
Joseph Lanner»
Bernhard Molique»
Saverio Mercadante»
Georg Joseph Vogler»
Georg Druschetzky»
Johann Valentin Rathgeber»
Karl von Ordóñez»
Jan Ladislav Dussek»
Johann Wenzel Kalliwoda»
Giovanni Punto»
Pieter Hellendaal»
Anton Eberl»
Friedrich Witt»
Francois Devienne»
Maria Theresia von Paradis»
Carl Czerny»
Giuseppe Tartini»
Franz Paul Lachner»
Theodor Kirchner»
Franz Schubert»
Alessandro Rolla»
Georg Matthias Monn»
Johannes Matthias Sperger»
Giovanni Battista Cirri»
Franz Danzi»
Antoine Reicha»
Ludwig van Beethoven»
Johann Christian Fischer»
Giovanni Battista Sammartini»
Ignaz Pleyel»
Josef Starzer»
Joseph Martin Kraus»
Wenzel Pichl»
Carl Reinecke»
Carl Heinrich Graun»
Franz Xaver Richter»
Johann Nepomuk Hummel»
Christoph Ernst Friedrich Weyse»
Peter Joseph Von Lindpaintner»
Joseph Boulogne Chevalier de Saint-Georges»
Johann Simon Mayr»
Bartolomeo Campagnoli»
Carl Stamitz»
Christoph Willibald Gluck»
Leopold Hofmann»
Ferdinand Hiller»
Sigismond Thalberg»
Jean-Baptiste Krumpholz»
Johann Schobert»
Jiří Antonín Benda»
Georg Christoph Wagenseil»
Vincenzo Righini»
George Frederick Pinto»
Ferdinand Ries»
Albert Lortzing»
Samuel Arnold»
Giovanni Sgambati»
Wolfgang Amadeus Mozart»
Carlos Baguer»
Peter von Winter»
Giuseppe Ferlendis»
Ludwig August Lebrun»
Charles Avison»
Niccolò Piccinni»
Leopold Mozart»
Franz Joseph Haydn»
Giovanni Paisiello»
Louis Spohr»
William Boyce»
Carl Ditters von Dittersdorf»
André-Ernest-Modeste Grétry»
Ermanno Wolf-Ferrari»
Carl Philipp Emanuel Bach»
Gaetano Pugnani»
Adalbert Gyrowetz»
Étienne Nicolas Méhul»
Fernando Sor»
Franz Krommer»
Samuel Wesley»
Jan Zach»
Sophia Dussek»
Johann Baptist Vanhal»
Antonio Casimir Cartellieri»
William Herschel»
Nicolas-Charles Bochsa»
Jean-Jacques Beauvarlet-Charpentier»
australian classical»
contrabass»
classical horn»
string quartet»
classical flute»
classical bassoon»
classical oboe»
classical»
violin»
classical performance»
romantic era»
viola»
japanese classical performance»
early music»
classical era»
classical trombone»
mexican classical»
tekno»
bouncy house»
deep vocal house»
hard bass»
deep happy hardcore»
italo dance»
bubblegum dance»
hardcore techno»
remix»
breakbeat»
happy hardcore»
deep eurodance»
strut»
deep discofox»
jump up»
jungle»
workout»
hardcore breaks»
eurodance»
discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1725 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.