Every Noise at Once · classical countertenor   scan   playlist   intro   pulse
Robin Tyson»
Angelo Manzotti»
Daniel Taylor»
Thierry Grégoire»
Yaniv D'or»
Sytse Buwalda»
Damien Guillon»
Patrick Van Goethem»
Marco Lazzara»
Christophe Dumaux»
Tim Mead»
Nicholas Clapton»
Jacek Laszczkowski»
Raffaele Pé»
Brian Asawa»
Paul Esswood»
Derek Lee Ragin»
Philippe Jaroussky»
Aris Christofellis»
Robin Blaze»
Michael Chance»
Christopher Robson»
William Towers»
James Bowman»
Jochen Kowalski»
Anthony Roth Costanzo»
Tobias Cole»
Vince Yi»
Alex Potter»
David Hansen»
Yuriy Mynenko»
Nigel Rogers»
David Daniels»
Lawrence Zazzo»
Kai Wessel»
Ralf Popken»
Michael Maniaci»
Franco Fagioli»
Gérard Lesne»
Axel Köhler»
Russell Oberlin»
Terry Wey»
Carlos Mena»
John Abell»
Andrew Watts»
Dominique Visse»
Matthew White»
Alfred Deller»
Matthias Rexroth»
Valer Barna-Sabadus»
William Purefoy»
Charles Brett»
Xavier Sabata»
Franz Vitzthum»
Henri Ledroit»
Yoshikazu Mera»
Graham Pushee»
Iestyn Davies»
Christopher Ainslie»
Florin Cezar Ouatu»
Bejun Mehta»
Andreas Scholl»
Drew Minter»
Max Emanuel Cenčić»
Filippo Mineccia»
Jorg Waschinski»
classical countertenor»
german choir»
choral»
early music ensemble»
classical bass»
classical contralto»
baroque ensemble»
opera»
classical baritone»
classical mezzo-soprano»
drum and bass»
hardcore techno»
jump up»
makina»
jumpstyle»
tekno»
hard house»
eurodance»
hands up»
jungle»
moombahton»
deep happy hardcore»
breaks»
breakbeat»
bouncy house»
happy hardcore»
deep vocal house»
hardcore breaks»
hard bass»
hard trance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1928 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.