Every Noise at Once · classical cello   scan   playlist   intro   pulse   edge
Anne Gastinel»
Zuill Bailey»
Andreas Brantelid»
Aage Kvalbein»
Emilio Colón»
Bion Tsang»
Claude Starck»
Daniil Shafran»
Jiaxin Lloyd Webber»
Soo Bae»
Philippe Muller»
Heinrich Schiff»
Marco Simonacci»
Jan Vogler»
Denise Djokic»
Friedemann Kupsa»
Nash Ensemble»
Han-Na Chang»
Mayke Rademakers»
Thomas Demenga»
János Starker»
Bruno Cocset»
Mstislav Rostropovich»
Sung-Won Yang»
Maurice Gendron»
Siegfried Palm»
Frans Helmerson»
Robert DeMaine»
Alexander Ivashkin»
Matt Haimovitz»
Ivan Karizna»
Northwestern University Cello Ensemble»
Erling Blöndal Bengtsson»
Boris Pergamenschikow»
Raphael Wallfisch»
Ivan Monighetti»
Roel Dieltiens»
Jean-Guihen Queyras»
Wendy Warner»
Stjepan Hauser»
Jamal Aliyev»
Niels Ullner»
Natalia Gutman»
Maximilian Hornung»
Alexander Baillie»
Arnau Tomàs»
Shauna Rolston»
Bettina Hoffmann»
Cello Octet Conjunto Ibérico»
Mario Brunello»
Wen-Sinn Yang»
Richard Harwood»
Gavriel Lipkind»
Sheku Kanneh-Mason»
Ophélie Gaillard»
Kristin von der Goltz»
Denis Brott»
Daniel Müller-Schott»
Christophe Coin»
Niklas Eppinger»
Carlos Prieto»
Maria Kliegel»
Joel Krosnick»
Anja Lechner»
Carter Brey»
Angela East»
Arne Deforce»
Václav Kunt»
Martti Rousi»
Pieter Wispelwey»
Vito Paternoster»
Paul Tortelier»
Maya Beiser»
Tim Hugh»
Lynn Harrell»
Johannes Moser»
Nicolas Altstaedt»
Julian Schwarz»
Mats Lidström»
Hugh Livingston»
Frederic Rosselet»
Antonio Janigro»
Jamie Walton»
Christophe Beau»
Mischa Maisky»
Boris Andrianov»
Rohan De Saram»
Trey Chui-yee Lee»
Inbal Segev»
Yehuda Hanani»
Anner Bylsma»
Christian Poltéra»
Peter Bruns»
Tanja Tetzlaff»
Gregor Piatigorsky»
Leonard Elschenbroich»
Guy Johnston»
Anssi Karttunen»
Die 12 Cellisten der Berliner Philharmoniker»
Jakob Koranyi»
Truls Mørk»
Steven Doane»
Harriet Krijgh»
Zara Nelsova»
Pierre Strauch»
David Geringas»
Péter Szabó»
Copenhagen Cello Quartet»
Christian-Pierre La Marca»
Cello Project»
Alain Meunier»
Wieland Kuijken»
Jesús Castro-Balbi»
Sharon Robinson»
Alisa Weilerstein»
Steven Isserlis»
Pablo Casals»
Michaela Fukacova»
Csaba Onczay»
I Grandi Violoncellisti»
Julius Berger»
Yuki Ito»
Sol Gabetta»
Emanuel Feuermann»
Gautier Capuçon»
Colin Carr»
David Finckel»
Antonio Meneses»
Natalie Clein»
Li-wei Qin»
Jacqueline du Pré»
George Neikrug»
Arto Noras»
Darrett Adkins»
Amanda Forsyth»
Enrico Dindo»
Anthony Pleeth»
Frances-Marie Uitti»
Ofra Harnoy»
Camille Thomas»
Ralph Kirshbaum»
Sara Sant'Ambrogio»
Sebastian Comberti»
Edgar Moreau»
Matthew Barley»
György Déri»
Caroline Dale»
Michael Bach»
Marc Coppey»
Christian Benda»
Xavier Phillips»
Torleif Thedéen»
Coenraad Bloemendal»
Young-Chang Cho»
David Soyer»
Tarab Cello Ensemble»
Emmanuel Feldman»
Julian Lloyd Webber»
Viviane Spanoghe»
Laura van der Heijden»
Alban Gerhardt»
Jens Peter Maintz»
Martin Rummel»
Gabriel Schwabe»
Bernard Greenhouse»
Yo-Yo Ma»
Lluis Claret»
Alexander Rudin»
Leonard Rose»
Pierre Fournier»
Claude Lamothe»
Kian Soltani»
François Salque»
Emmanuelle Bertrand»
Philip Higham»
Paul Watkins»
Thomas Igloi»
Jian Wang»
Wendy Sutter»
Miklós Perényi»
Wiktor Kociuban»
Sergei Istomin»
André Navarra»
Cello Spice»
Tatjana Vassiljeva»
Jaap Ter Linden»
Louise Hopkins»
Hidemi Suzuki»
Maurice Maréchal»
australian classical»
cello»
classical oboe»
irish classical»
spanish renaissance»
contrabass»
norwegian classical»
post-romantic era»
chamber ensemble»
russian romanticism»
classical piano trio»
early modern classical»
classical horn»
radio symphony»
classical»
viola»
classical cello»
english renaissance»
danish classical»
late romantic era»
swedish classical»
chamber orchestra»
workout product»
electro latino»
deep happy hardcore»
hard bass»
bouncy house»
jumpstyle»
hip house»
baile funk»
eurodance»
italo dance»
bubblegum dance»
breakbeat»
remix»
jump up»
bassline»
deep vocal house»
moombahton»
pop house»
hands up»
deep discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,317 genres by Spotify as of 2018-11-19. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.