Every Noise at Once · clarinet   scan   playlist   pulse
Annette Maye»
Anat Cohen»
Zhing Chow»
Alvin Batiste»
Jimmy Hamilton»
Eiji Taniguchi»
Victor Goines»
Madeira de Vento»
Sean Osborn»
Namaste Duo»
Gabriele Mirabassi»
Michele Marelli»
Richard Stoltzman»
Göksun Çavdar»
Vienna Clarinet Connection»
Robert Spring»
Karl Leister»
Michel Portal»
Silke Eberhard»
Kenny Davern»
Quartet de clarinets de Barcelona»
Alan Hacker»
Martin Fröst»
Archie Semple»
Ken Thomson»
Roger Heaton»
Brad Terry»
Ludmila Peterková»
Gervase De Peyer»
Michele Zukovsky»
Ronald Van Spaendonck»
Louis Sclavis»
Luca Luciano»
Clarinetes Ad Libitum»
Wolfgang Meyer»
The Clarinet Trio»
Oğuz Büyükberber»
Buddy DeFranco»
Wilton Crawley»
Michael Riessler»
David Krakauer»
Stetoskop»
Kari Kriikku»
Michael Lowenstern»
François Houle»
Emma Johnson»
Clarinet Factory»
Charles Pillow»
Lucien Dubuis Trio»
Eddie Daniels»
David Shifrin»
Alfred Prinz»
Linda Merrick»
Doumka Clarinet Ensemble»
Reginald Kell»
Paul Meyer»
Romualdo Barone»
Calefax Reed Quintet»
Jože Kotar»
József Balogh»
Harold Rubin»
Ernst Ottensamer»
Sabine Meyer»
Larry Combs»
Derek Bermel»
Ken Vandermark»
Don Byron»
Eiji Kitamura»
Ben Goldberg»
Cuarteto De Clarinetes De Caracas»
Edmund Welles»
Sharon Kam»
Gothenburg Symphony Orchestra»
Guido Arbonelli»
Ken Peplowski»
KOJ»
gamelan»
japanese traditional»
swedish jazz»
danish jazz»
polish jazz»
deep german jazz»
contemporary jazz»
italian jazz»
deep jazz piano»
brazilian composition»
drone folk»
string folk»
clarinet»
free improvisation»
arab folk»
persian traditional»
central asian folk»
jazz brass»
free jazz»
avant-garde jazz»
deep free jazz»
sky room»
bouncy house»
anime cv»
electropowerpop»
j-idol»
hands up»
bubblegum dance»
australian dance»
deep big room»
edm»
vocaloid»
remix»
happy hardcore»
pop house»
futurepop»
eurodance»
deep discofox»
discofox»
hardcore techno»
electro house»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1520 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.