Every Noise at Once · choral   scan   playlist   intro   pulse   edge   2017
Vienna Boys' Choir»
Westminster Choir»
Rodolfus Choir»
Bach Collegium Japan Chorus»
The Choir Of Trinity College, Cambridge»
La Capella Reial De Catalunya»
Hespèrion XXI»
Andrew Parrott»
Carolyn Sampson»
Karl Jenkins»
Choir of St. John's College, Cambridge»
Kammerchor Stuttgart»
The Ecclesium Choir»
Choir of King's College, Cambridge»
Eric Whitacre»
Le Poème Harmonique»
London Symphony Chorus»
Elora Festival Singers»
The Tallis Scholars»
Chapelle du Roi»
Jordi Savall»
Choir of Jesus College, Cambridge»
Accentus»
Christ Church Cathedral Choir»
Sinfonye»
The English Concert»
Dietrich Fischer-Dieskau»
RIAS Kammerchor»
Akademie für Alte Musik Berlin»
Cappella Amsterdam»
James Gilchrist»
René Jacobs»
The Concordia Choir»
Tenebrae»
Elin Manahan Thomas»
Academy of Ancient Music»
Paul Mealor»
Netherlands Chamber Choir»
Choir of Clare College, Cambridge»
Huelgas Ensemble»
Cantus Cölln»
Véronique Gens»
Ton Koopman»
La Petite Bande»
Voices of Ascension Chorus»
William Christie»
Robin Blaze»
Christina Pluhar»
Michael Chance»
Ensemble Gilles Binchois»
Sequentia»
Vox Luminis»
Chanticleer»
Tonus Peregrinus»
Anonymous 4»
The Singers - Minnesota Choral Artists»
Barbara Schlick»
The Cardinall's Musick»
Majorstua Kammerkor»
The King's Singers»
Bavarian Radio Chorus»
Jörg Halubek»
Consort Of Musicke»
Caroline Ashton»
Alamire»
Estonian Philharmonic Chamber Choir»
The Rose Consort Of Viols»
Peter Phillips»
The Clerks' Group»
Oxford Camerata»
Gallicantus»
The Cathedral Singers»
Chamber Choir Of Europe»
Roomful of Teeth»
Theatre Of Voices»
Libera»
Seraphic Fire»
The Brigham Young University Singers»
Dale Warland Singers»
John Rutter»
Hana Blaziková»
Swedish Radio Choir»
Voces8»
Trio Mediæval»
Rinaldo Alessandrini»
Phoenix Chorale»
Ensemble Plus Ultra»
Sistine Chapel Choir»
Pro Cantione Antiqua»
Choir of New College, Oxford»
Westminster Cathedral Choir»
Oxford Schola Cantorum»
Bryn Terfel»
Gustav Leonhardt»
John Eliot Gardiner»
Paul O'Dette»
Stephen Cleobury»
Laurence Equilbey»
Orchestra of the Age of Enlightenment»
Andrew Manze»
Ola Gjeilo»
Christophe Rousset»
Emma Kirkby»
Freiburger Barockorchester»
Christiane Oelze»
Magdalena Kozená»
Ian Bostridge»
Katherine Fuge»
Musica Ficta»
Anne Sofie von Otter»
James Bowman»
The Monteverdi Choir»
La Chapelle Royale»
Fretwork»
The Choir Of Westminster Abbey»
Paul Hillier»
Les Arts Florissants»
Latvian Radio Choir»
Collegium Vocale Gent»
Florilegium»
London Baroque»
Stile Antico»
The Choir of Magdalen College, Oxford»
Dominique Visse»
Bremen Weser-Renaissance»
Le Concert Spirituel»
Philippe Herreweghe»
Gabrieli»
Diabolus in Musica»
Morten Lauridsen»
Amarcord»
Gillian Keith»
Ars Nova Copenhagen»
State Choir Latvija»
The Hilliard Ensemble»
John Adams»
Wells Cathedral Choir»
Andrew Lawrence-King»
Capilla Flamenca»
Musica Antiqua Köln»
Montserrat Figueras»
Conspirare»
Concerto Italiano»
Roderick Williams»
The Sixteen»
The Cambridge Singers»
Musica Sacra»
Polyphony»
Anthony Rolfe Johnson»
Los Angeles Master Chorale»
L'Arpeggiata»
Nikolaus Harnoncourt»
Philippe Jaroussky»
English Baroque Soloists»
Dunedin Consort»
Barbara Bonney»
Harry Christophers»
New York Polyphony»
Andreas Scholl»
Nancy Argenta»
Schola Cantorum»
Charles Daniels»
Orlando Consort»
Eric Whitacre Singers»
The Norwegian Soloists' Choir»
A Sei Voci»
Hannah Morrison»
Joanne Lunn»
opera»
monastic»
renaissance»
chamber choir»
early music ensemble»
early music»
classical countertenor»
polyphony»
classical»
classical performance»
viol»
choral»
medieval»
orchestral performance»
baroque ensemble»
classical soprano»
bassline»
jump up»
jungle»
makina»
bouncy house»
jumpstyle»
electro latino»
workout»
tekno»
deep vocal house»
hip house»
baile funk»
eurodance»
italo dance»
breaks»
nu skool breaks»
hardcore breaks»
hard bass»
deep discofox»
breakbeat»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1808 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.