Every Noise at Once · chattanooga indie   scan   playlist   new
joel harris»
Kip Bradley»
Ryder Pierce»
Reed Schick»
Ava Grace»
Kimmie J Soul»
Mac Hunt»
Monday Night Social»
Nicholas Edward Williams»
Danny Polo»
Jaron Utt»
Oweda»
Colin Matchack»
Smooth Dialects»
Phil McClain»
Magnificent Lions»
Edward + Jane»
Andrew Michael Meador»
Kindora»
Drumming Bird»
Strung Like a Horse»
Land Camera»
The Foothills»
Opposite Box»
Chapman Whitted»
Masseuse»
Good Grief»
Gumm»
Mighty Sideshow»
El Rocko»
Slim Pickins Bluegrass»
Nancy»
Prophets & Kings»
Elk Milk»
Genki Genki Panic»
Pet Degree»
Behold the Brave»
Roger Alan Wade»
Lacing»
Jamesen Rees»
The Afternooners»
Nick Lutsko»
No Thank You John»
Big Kitty»
moodi.»
Swayyvo»
Fault Lines»
The Port Huron Statement»
Cloud Caverns»
Cannon Hunt»
Baby Dan»
Ben Strawn»
Telemonster»
Basement Benders»
Heatherly»
Sharla June»
The Mailboxes»
Dalahäst»
Leebee»
Seaux Chill»
Dook Walt Jr.»
Mike Crowder»
Good Parenting»
Teddy Beats»
Ryan Oyer»
Guitar Fight from Fooly Cooly»
Machines Are People Too»
Summer Dregs»
Elijah Dax»
Johnny Smathers»
Bohannons»
Caney Creek Company»
Kay B Brown»
Rock Floyd»
Garrell Woods»
Qualls»
Lenox Hills»
Johnny Balik»
soCro»
Margot and the Toothless Hags»
belgian rock»
chattanooga indie»
norwegian indie»
italian indie pop»
manso indie»
manitoba indie»
steampunk»
minneapolis indie»
pinoy indie»
new brunswick indie»
musica campineira»
albuquerque indie»
glee club»
argentine indie»
israeli indie»
dutch indie»
ann arbor indie»
rome indie»
ok indie»
hong kong indie»
chinese indie»
virginia indie»
plunderphonics»
belly dance»
world fusion»
afrofuturism»
experimental hip hop»
one-person band»
asheville indie»
japanese jazz fusion»
chinese experimental»
italian blues»
experimental indie»
montreal indie»
dominican indie»
rock drums»
indie jazz»
japanese indie pop»
guam indie»
no wave»
zolo»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,002 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-22. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.