Every Noise at Once · central asian folk   scan   playlist
Berik Zhusipov»
Davlatmand»
P. Pakhomov»
Abdulimu & Aimunisa»
Sh.Dzhurave & Family»
Irada Ibrahimova»
Aigul Ulkenbaeva»
Nurlanbek Nishanov»
lara Tulenbaeva»
Anatoly Yogolev»
Elmire Zhanabergenova»
D. Khansakatov»
D. Dzhumabaev»
Almas Almatov»
Kurmash Ibishev»
Mikhail Dopchun»
Ikilas Ozkhai»
Aitolkin Toktagan»
Marzhimal Ondar»
Ayjemal Ilyasova»
Qalbeke Uzaqbergenova»
Akil Sekebaev»
T. Fazylova»
Madin Sadvakasova»
Latife Cheshmeli»
Balgan Kuzhuget»
Bayan Musaeva»
Murad Jumaev»
Abdorahman Nurak»
Anar Muzdakhanova»
Asylbek Akhatov»
Klara Tulenbaeva»
Evgeni Ulugbashev»
Ardak Issataeva»
Mpilalao Malgache»
Afzalshoh Shodiev»
Roksonaki»
Folk Ensemble Of The Presidential Orchestra»
Salamat Sadikova»
Rustem Kulshebaev»
Alexei Yefremenko»
Elmira Zhanabergenova»
Gaysha Kanafina»
Ervena Orgaeva»
Hesenjan Tursun»
Ensemble Tengir-Too»
Bibizada Suleymanova»
Kambarkan Folk Ensemble»
Yagmyr Nurgeldyev»
Injegul Saburova»
Ensemble Kambarkan»
Orchibat»
Afghan Ensemble»
Edil Huseinov»
Munadjat Yulchieva»
Ganbaatar Khongorzul»
Spyridon Shishigin»
D. Nurpeisova»
Turgun Alimatov»
Fedor Tau»
Akmurad Chariev»
Mardan Moulanov»
Ilsen Mirhaidarov»
Ulytau»
Urker»
Raushan Orazbaeva»
Abdurahim Hamidov»
Sanubar Tursun»
Abiken Khasenov»
Smagul Umbetbaev»
Ardak Balazhanova»
Säwle Zanpeyisova»
Ulzhan Baibussynova»
Kunduz Kalambaeva»
D. Mykhtybaev»
vintage hawaiian»
russian jazz»
vocal jazz»
danish jazz»
scottish jazz»
jazz vibraphone»
central asian folk»
mallet»
jazz violin»
oud»
jazz double bass»
exotica»
jazz brass»
polca paraguaya»
contemporary post-bop»
deep free jazz»
classical clarinet»
welsh folk»
swedish jazz»
gamelan»
lounge»
j-poprock»
j-division»
j-core»
gabba»
russian alternative»
electropowerpop»
industrial metal»
j-idol»
eurobeat»
vocaloid»
rap metal espanol»
neue deutsche harte»
deep hardstyle»
idol rock»
alt-idol»
neo-industrial rock»
brostep»
catstep»
zapstep»
denpa-kei»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,583 genres by Spotify as of 2019-01-18. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.