Every Noise at Once · canadian comedy   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Gavin Crawford»
Michel Barrette»
Dave Broadfoot»
Harland Williams»
Jeff Rothpan»
Andrew Grose»
Mayce Galoni»
Shaun Majumder»
Trevor Boris»
Scott Faulconbridge»
Heidi Foss»
Katherine Ryan»
John Beuhler»
Maggie Cassella»
Mike Wilmot»
Nikki Payne»
Fraser Young»
Stewart Francis»
Graham Kay»
Phil Hartman»
Tim Steeves»
Darren Frost»
Martha Chaves»
Rachid Badouri»
Pete Johansson»
Joey Elias»
Mark Little»
Patrick Huard»
Glenn Wool»
Mark Critch»
Angelo Tsarouchas»
Gerry Dee»
Red Green»
Caroline Rhea»
Jebb Fink»
Ryan Belleville»
Howie Mandel»
Rebecca Kohler»
Derek Edwards»
Debra DiGiovanni»
Kristeen von Hagen»
Elvira Kurt»
Gerry Dee»
Che Durena»
Dave Hemstad»
K. Trevor WIlson»
Pete Zedlacher»
Eddie Della Siepe»
Darcy Michael»
Tim Nutt»
Jay Malone»
Mark Forward»
Winston Spear»
Pete Zedlacher»
John Wing»
Brian Lazanik»
Dave Merheje»
Ivan Decker»
Tom Stade»
David Acer»
Laurie Elliott»
Irwin Barker»
Tommy Campbell»
Ron Josol»
Norm MacDonald»
Mike MacDonald»
Bonnie McFarlane»
Brent Butt»
Jeremy Hotz»
Phil Nichol»
Dan Levy»
DeAnne Smith»
David Steinberg»
Yvon Deschamps»
Jeff McEnery»
Rick Mercer»
Glen Foster»
Simon King»
Mike Ward»
Bruce Clark»
Ron James»
Erica Sigurdson»
Ophira Eisenberg»
Sugar Sammy»
Steve Patterson»
Peter Kelamis»
Russell Peters»
The Doo Wops»
Lachlan Patterson»
Derek Seguin»
Mort Sahl»
Darrin Rose»
Jim Carrey»
Martin Short»
Alex Nussbaum»
comedy»
canadian comedy»
clean comedy»
deep comedy»
comedienne»
japanese shoegaze»
cyberpunk»
chillstep»
northamptonshire indie»
corrosion»
rhythm game»
retro electro»
rebel blues»
spacewave»
dark post-punk»
darksynth»
italian post punk»
8-bit»
chiptune»
grave wave»
indonesian indie rock»
deep gothic post-punk»
dark wave»
neo-industrial rock»
future rock»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,837 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-01-17. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.