Every Noise at Once · british contemporary classical   scan   playlist   intro   pulse
Emma Wilde»
Robin Haigh»
Joanna Ward»
Samuel Bordoli»
Amoret Abis»
Yann Seznec»
Rupert Bawden»
Graham Fitkin»
Philip Cashian»
Stuart MacRae»
Michael Berkeley»
William Sweeney»
Edwin Roxburgh»
James Francis Brown»
Richard Causton»
Peter Maxwell Davies»
Christopher Fox»
Mark-Anthony Turnage»
Fraser Trainer»
Rebecca Saunders»
Joe Duddell»
James Clapperton»
James Whitbourn»
Marcus Blunt»
Alwynne Pritchard»
Liz Johnson»
Ronald Corp»
Gary Carpenter»
Jonny Greenwood»
Stephen Dodgson»
David Gorton»
Gabriel Prokofiev»
Gerald Barry»
Nicholas Sackman»
Simon Bainbridge»
Camden Reeves»
David Sawer»
Kerry Andrew»
Lynne Plowman»
Tarik O'Regan»
Dominic Muldowney»
Bob Chilcott»
George Nicholson»
David Matthews»
Michael Zev Gordon»
Jonathan Harvey»
Cecilia McDowall»
Magnus Williamson»
Benedict Mason»
Rory Boyle»
Mark Bowden»
Anna Clyne»
Anthony Gilbert»
Nigel Osborne»
Giles Swayne»
Patrick Hawes»
Joanna Bailie»
Richard Barrett»
Richard Ayres»
Edward Cowie»
Deirdre Gribbin»
Roger Redgate»
Colin Riley»
Rebecca Dale»
George Benjamin»
Brian Elias»
Brian Ferneyhough»
Hilary Tann»
Nicola LeFanu»
Ed Bennett»
Gregory Rose»
John Lambert»
Elspeth Brooke»
Sally Beamish»
Jonathan Dove»
Katharine Norman»
Oliver Searle»
Lawrence Ball»
Simon Holt»
Michael Finnissy»
Morgan Hayes»
Gareth Moorcraft»
Martin Suckling»
Edward Rushton»
Sam Hayden»
Oliver Knussen»
Lucy Pankhurst»
Roxanna Panufnik»
Joby Talbot»
James Dillon»
Ed Hughes»
Guto Pryderi Puw»
Gavin Bryars»
Anthony Payne»
Diana Burrell»
Gordon McPherson»
Thomas Adès»
Oliver Davis»
Avril Anderson»
Richard Blackford»
Paul Archbold»
Martin Iddon»
Gráinne Mulvey»
Ian Venables»
Kenneth Hesketh»
Joseph Phibbs»
James Weeks»
Ruth Byrchmore»
Ben Gaunt»
Helen Grime»
Paul Mealor»
Emily Howard»
Howard Skempton»
Donnacha Dennehy»
Edward McGuire»
John Woolrich»
Ryan Wigglesworth»
Luke Bedford»
Stephen McNeff»
Will Todd»
Joe Cutler»
Paul Hoskins»
Huw Watkins»
Andrew Toovey»
Paul Whitty»
Judith Weir»
Orlando Gough»
Laurence Crane»
Paul Burnell»
Steve Martland»
Anna Meredith»
Kate Whitley»
John Tavener»
Thea Musgrave»
Geoffrey Poole»
Elisabeth Lutyens»
Lionel Sainsbury»
Matthew Kaner»
Michael Edward Parsons»
Anthony Powers»
Cheryl Frances-Hoad»
James MacMillan»
Jeremy Dale Roberts»
Michael Nyman»
Martin Butler»
Andrew Hamilton»
Ivan Moody»
Philip Grange»
Peter Wiegold»
Hugh Wood»
Francis Grier»
Rhian Samuel»
Alexander Campkin»
Errollyn Wallen»
Robin Holloway»
Timothy Salter»
Alexander Goehr»
Paul Rissmann»
Francis Pott»
Eric Craven»
Tansy Davies»
Claudia Molitor»
Edward Nesbit»
John Casken»
John Rutter»
Christian Mason»
Ric Graebner»
Christopher Wright»
Nicholas Maw»
John Pickard»
Gavin Higgins»
Richard Emsley»
Naomi Pinnock»
Michael Alcorn»
Jonathan Cole»
Julian Anderson»
Colin Matthews»
John McLeod»
Philip Venables»
Deborah Pritchard»
Judith Bingham»
David Horne»
Gabriel Jackson»
Elizabeth Winters»
Harrison Birtwistle»
Patrick Nunn»
Gordon Crosse»
Robert Saxton»
Edward Dudley Hughes»
Bernard Hughes»
hungarian contemporary classical»
british contemporary classical»
canadian classical»
british modern classical»
spanish contemporary classical»
nordic contemporary classical»
irish contemporary classical»
american 21st century classical»
polish contemporary classical»
korean contemporary classical»
israeli classical»
italian contemporary classical»
chinese classical»
swedish classical»
romanian contemporary classical»
oriental classical»
russian contemporary classical»
swiss contemporary classical»
irish classical»
contemporary classical»
21st century classical»
serialism»
discofox»
mahraganat»
hip house»
electro latino»
deep vocal house»
oktoberfest»
deep discofox»
electro bailando»
pop house»
eurodance»
italo dance»
bubblegum dance»
bassline»
workout product»
bouncy house»
deep eurodance»
disco polo»
baile funk»
ragga jungle»
hard bass»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,306 genres by Spotify as of 2018-11-17. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.