Every Noise at Once · bristol indie   scan   playlist   intro   pulse   new
Insomnichord»
Gypsy Unit»
Keir»
Daniel Inzani»
Tara Clerkin»
She Makes War»
Lonely Tourist»
The Malago Ballroom»
Velcro Hooks»
Anika»
The Naturals»
Dizraeli and the Small Gods»
The Third Eye Foundation»
Crescent»
SLONK»
The St Pierre Snake Invasion»
Aaron Douglas»
Finlay Shakespeare»
Trust Fund»
Two Day Coma»
Taos Humm»
Lady Nade»
I Am Of The Universe - IAOTU»
Milo's Planes»
Emily Magpie»
IDLES»
Pet Shimmers»
Beak>»
Milk Teeth»
Tamu Massif»
Mark Stewart & The Maffia»
The Gnarwhals»
SLEEP RADIO»
Mark Stewart»
Neurotic Fiction»
Oro Swimming Hour»
Oliver Wilde»
The Plainviews»
Exiled»
The Petties»
Sœur»
The Field Mice»
Movietone»
Dogeyed»
Poisonous Birds»
Giant Swan»
New Haunts»
This Is The Kit»
Yo No Se»
Nicholson Heal»
The Undercover Hippy»
Flying Saucer Attack»
Heavy Lungs»
Luo»
Jesuits»
Edward Penfold»
Salute The Sun»
Jamie Cruickshank»
SCALPING»
Turbowolf»
Tropic»
Thought Forms»
RHAIN»
Harry & The Gondolas»
Sam Brookes»
wych elm»
LICE»
Wasuremono»
The Love Handles»
The Karma Repair Kit»
Gary Clail»
The Bohemian Embassy»
Matt Elliott»
Phoxjaw»
Harvey Causon»
Dizraeli»
Cousin Kula»
The Menstrual Cramps»
Ed Lofstedt»
Scarlett Rascal»
Fenne Lily»
We Are Parkas»
New Carnival»
Austeros»
Swimming Girls»
Van Zeller»
No Violet»
Spectres»
nottingham indie»
chamber psych»
tassie indie»
baltimore indie»
lo-fi»
brazilian neo-psychedelic»
aarhus indie»
wellington indie»
experimental pop»
dunedin indie»
norwegian prog»
singaporean indie»
symphonic rock»
taiwan experimental»
progressive rock»
bristol indie»
derby indie»
new orleans indie»
idaho indie»
finnish progressive rock»
experimental rock»
geek rock»
austropop»
musica popular paraense»
afropop»
bass trip»
tahitian»
brazilian indie»
cuban alternative»
french folk pop»
gulf hip hop»
tamil pop»
candombe»
beninese pop»
khmer»
tico»
sudanese pop»
baile pop»
brazilian boogie»
brazilian soul»
belly dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,402 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-02. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.