Every Noise at Once · brass ensemble   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Alberti Brass»
Heavy Tuba & Jon Sass»
Philharmonic Brass Luzern»
Boston Brass»
Ameriikan Poijat»
Jack Brass Band»
Mike Forbes»
Massed Bands»
Stockholm Chamber Brass»
tenThing»
National Brass Ensemble»
The Chicago Brass Ensemble»
Giannini Brass»
Gus Footwear Band»
Williams Fairey Band»
English Brass Ensemble»
The British Airways Band»
Chameleon Brass»
Meridian Arts Ensemble»
The New England Brass Ensemble»
Gomalan Brass Quintet»
Brass Band Bürgermusik Luzern»
Brass Band Oberschwaben-Allgäu»
Stooges Brass Band»
Summit Brass»
Fine Arts Brass Ensemble»
Gene Pokorny»
Spectrum Brass Quintet»
Black Dyke Mills Band»
Denver Brass»
The Niagara Brass Ensemble»
Brass Band Rekrutenschule Schweizer Militärmusik - Hptm Bernhard Meier»
Brighouse And Rastrick Brass Band»
Avatar Brass Ensemble»
Cambridge Symphonic Brass Ensemble»
Demondrae Thurman»
Dallas Brass»
Blechschaden»
Atlantic Brass Quintet»
Maurice André/Orchestra/André Carradot»
Locke Brass Consort»
Brass Band Willebroek»
Center City Brass Quintet»
Philip Smith»
Joseph Alessi and Philip Smith»
Canadian Brass»
Edward Gregson»
Daniel Perantoni»
Swiss Army Brass Band & Andreas Spörri»
Australian Chamber Brass Ensemble»
Eastman Brass Quintet»
Brass Band Mühledorf»
The Philadelphia Brass Ensemble»
Triton Trombone Quartet»
No BS! Brass Band»
The London Gabrieli Brass Ensemble»
Allen Vizzutti»
Opus 333 Quatuor de saxhorns»
Christian Lindberg»
Brass Band of Battle Creek»
Juvavum Brass»
Genesis Brass»
Brass Band Fröschl Hall»
The Brass Ensemble Staatsorchester Stuttgart»
Britannia Building Society Band»
Kronwerk Brass»
Brett Baker»
Oberaargauer Brass Band»
WonderBrass»
Nordic Brass Ensemble»
Steven Mead»
Philip Wilby»
Molotow Brass Orkestar»
Branimir Slokar»
Imperial Brass»
Millar Brass Ensemble»
The International Staff Band Of The Salvation Army»
Mnozil Brass»
The Rolls Royce Coventry Brass Band»
Maurice André»
US Army Brass Band»
Howard Snell»
Jim Self»
South Notts Brass Band»
Black Dyke Band»
Septura»
John Foster Black Dyke Mills Band»
The Michael Laird Brass Ensemble»
Artisans in Brass»
Brass Band Berner Oberland»
German Brass»
Grimethorpe Colliery Band»
Cory Band»
The Graham Ashton Brass Ensemble»
Brass Quintet München»
Harmonic Brass»
Harry Mortimer»
Brass Ensemble of the Lucerne Festival»
Tredegar Town Band»
Vienna Brass Connection»
Vlado Kumpan»
Jack Teagarden And His Orchestra»
Empire Brass»
The British Tuba Quartet»
Michael Lind»
Metropolitan Opera Brass»
The Royal Doulton Band»
Mexican Border Brass Ensemble»
Tormod Flaten»
Brass of the Royal Concertgebouw Orchestra»
American Brass Quintet»
Munich Brass Connection»
Tower Brass of Chicago»
St. Louis Brass Quintet»
London Brass»
Westwind Brass»
Munich Brass Ensemble»
River City Brass Band»
New York Staff Band»
The Philip Jones Brass Ensemble»
Panthelion»
Matthias Höfs»
Göteborg Brass Band»
Men O'Brass»
Brass Partout»
Slokar Trombone Quartet»
Tim Zimmerman and the King's Brass»
Venezuelan Brass Ensemble»
Jambalaya Brass Band»
The Band Of Yorkshire Imperial Metals»
Tim Thorpe»
Alba Brass»
Primus Brass»
DLG Brass»
Ingo Luis»
South Brisbane Federal Band»
Brass Band Büsserach & Albert Brunner»
Brass Ensemble of the Royal Philharmonic Orchestra»
Oslo Brass Band»
Aeolus Brass Band»
Ludwig Guttler Brass Ensemble»
Joseph Alessi»
british brass band»
classical saxophone quartet»
american modern classical»
wind ensemble»
light music»
concert band»
bansuri»
classical trumpet»
brass quintet»
brass band»
american romanticism»
brass ensemble»
moombahton»
eurodance»
future house»
j-dance»
k-pop girl group»
cantaditas»
deep vocal house»
dakke dak»
spanish electropop»
german dance»
bubblegum dance»
partyschlager»
j-pop boy group»
remix product»
discofox»
australian dance»
bouncy house»
hands up»
deep discofox»
vocaloid»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-05. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.