Every Noise at Once · boogie-woogie   scan   playlist   intro   pulse
Little Brother Montgommery»
Eurreal Montgomery»
Wesley Wallace»
Romeo Nelson»
Meade "Lux" Lewis»
Sir Charles Thompson»
Hersal Thomas»
Turner Parrish»
Red Saunders & His Orchestra»
Martin Pyrker»
Frank Muschalle»
Bob Zurke»
Amos Milburn»
Walter Roland»
Mojo Blues Band»
Bob Seeley»
Piano Red»
Dorothy Donegan»
Rob Rio»
David Bennett Cohen»
Pete Johnson»
Axel Zwingenberger»
Winifred Atwell»
Clarence Williams»
Albert Ammons»
Big Joe Duskin»
Jimmy Blythe»
Charlie Spand»
Will Ezell»
James Booker»
Henry Brown»
Professor Longhair»
Bob Malone»
Otis Spann»
Boogie Woogie Red»
Neil Wilde»
Pinetop Perkins»
Luca Sestak»
Katie Webster»
Cripple Clarence Lofton»
Dave Alexander»
Nico Brina»
Hamp Garnett»
Gene Rodgers»
Charles "Cow Cow" Davenport»
Montana Taylor»
Sammy Price»
Tuts Washington»
Michael Kaeshammer»
Sue Palmer»
Michael Pewny»
Camille Howard»
Blind John Davis»
Albert Ammons & Pete Johnson»
Speckled Red»
Ben Waters»
Jimmy Yancey»
Caroline Dahl»
Boogie Woogie Kid»
Earl Hines»
Chris & Mike»
Little Willie Littlefield»
Mitch Woods»
Henry Gray»
Kenny "Blue Boss" Wayne»
Vince Weber»
Pinetop Smith»
Jools Holland»
Deanna Bogart»
Speckled Red Trio»
Jabo Williams»
Ladyva»
Lux Lewis»
Carl Sonny Leyland»
Lafayette Leake»
Harry James & the Boogie Woogie Trio»
Booker T. Laury»
Silvan Zingg»
french jazz»
piano blues»
boogie-woogie»
jazz guitar»
louisiana blues»
new orleans jazz»
gypsy jazz»
stride»
jump blues»
jazz clarinet»
new orleans blues»
vintage jazz»
dixieland»
ragtime»
heavy gothic rock»
pixie»
deep active rock»
neue deutsche todeskunst»
gothic alternative»
progressive alternative»
nightrun»
melodic hard rock»
grunge pop»
fallen angel»
neo-industrial rock»
hard alternative»
neue deutsche harte»
melodic power metal»
japanese death metal»
heavy alternative»
modern downshift»
gothic symphonic metal»
corrosion»
melodic progressive metal»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,434 genres by Spotify as of 2018-12-11. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.