Every Noise at Once · bohemian baroque   scan   playlist   intro   pulse   new
Josef Antonín Plánický»
Iuan Qualbert Zimmermann»
Jan Hatas»
Krystof Harant»
Leopold Marian Stecher»
Alberik Mazak»
Jan Josef Ignac Brentner»
Leopold Florian Gassmann»
Josef Antonín Gurecký»
Andreas Hammerschmidt»
František Xaver Brixi»
Augustinus Kertzinger»
Josef Fiala»
Florian Leopold Gassmann»
Karel Blažej Kopřiva»
Johann Baptist Georg Neruda»
Šimon Brixi»
Johann Caspar Ferdinand Fischer»
Jan Dismas Zelenka»
Franz Xaver Richter»
Frantisek Jiranek»
Franz Benda»
Antonin Reichenauer»
Jan Ignác František Vojta»
Johann Georg Orschler»
Jan Adam Gallina»
Josef Seger»
Jan Antonín Losy»
Václav Vodička»
Franz Nikolaus Novotny»
Augustin Pfleger»
Philipp Jakob Rittler»
Frantisek Tuma»
Vaclav Gunther Jacob»
Pavel Josef Vejvanovsky»
Jan Jiri Benda»
Adam Václav Michna z Otradovic»
Josef Bárta»
Václav Karel Holan Rovenský»
Johann Stamitz»
Heinrich Ignaz Franz von Biber»
Johann Christoph Pezel»
Samuel Capricornus»
Bohuslav Matěj Černohorský»
Česlav Vaňura»
Jan Václav Stamic»
Gottfried Finger»
Jiří Ignác Linek»
Jan Zach»
Jiří Čart»
Jan Křtitel Kuchař»
Jiří Třanovský»
italian violin»
french renaissance»
early music»
early music ensemble»
italian baroque»
chamber orchestra»
string quartet»
viola da gamba»
german baroque»
string orchestra»
latin american baroque»
historically informed performance»
baroque ensemble»
galante era»
italian baroque ensemble»
baroque cello»
baroque»
modern string quartet»
english baroque»
barockinterpreten»
bohemian baroque»
deep discofox»
discofox»
breakbeat»
tekk»
melbourne bounce international»
jump up»
tekno»
bouncy house»
deep happy hardcore»
hardcore techno»
jumpstyle»
cantaditas»
bubblegum dance»
hands up»
raggatek»
partyschlager»
jungle»
hardcore breaks»
hard bass»
ragga jungle»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,173 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-01-20. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.