Every Noise at Once · berlin school   scan   playlist   intro   pulse   new
Mark Shreeve»
Schonwalder's Filterkaffee»
Sequentia Legenda»
Gert Blokzijl»
E.M.A.K.»
Klaus Schulze»
Emeralds»
Chaitanya Hari Deuter»
Gert Emmens»
Mecánica Clásica»
Chuck van Zyl»
Ashra»
Eberhard Schoener»
Broekhuis, Keller & Schönwälder»
Mac of BIOnighT»
Cosmic Ground»
Conrad Schnitzler»
Rolf Trostel»
Baffo Banfi»
Peter Baumann»
wellenvorm»
Michael Hoenig»
adelbert von deyen»
Wavestar»
Michael Bundt»
Thomas Fanger»
MoonSatellite»
Roedelius»
Tim Blake»
Rüdiger Lorenz»
Redshift»
Sequential Dreams»
Breidablik»
Detlef Keller»
Majeure»
Peter Michael Hamel»
You»
John Lakveet»
Thorsten Quaeschning»
Klaus Schulze's Wahnfried»
Alba Ecstasy»
Johannes Schmoelling»
Zanov»
Riechmann»
Harmonia»
Harmonia & Eno '76»
Dom F. Scab»
Between»
Stephen Parsick»
Deutsche Wertarbeit»
Requiem»
Harald Grosskopf»
Cluster»
Steve Hillman»
Node»
Bernhard Wöstheinrich»
Ron Boots»
Jerome Froese»
Neuronium»
Baumann & Koek»
ARC»
Vernal Equinox»
Frank Klare»
Polaris & Krzysztof Horn»
Michael Shrieve, Klaus Schulze & Kevin Shrieve»
Tangerine Dream»
Lost Radiance»
Bernard Xolotl»
Leda»
Bernd Kistenmacher»
Robert Schroeder»
Edgar Froese»
Ricochet Gathering»
FranÇois-pol Cornec»
Christopher Franke»
mandible»
space ambient»
final fantasy»
berlin school»
scorecore»
video game music»
hauntology»
neoclassical»
turkish soundtrack»
epicore»
new isolationism»
polish ambient»
organic ambient»
horror synth»
krautrock»
abstract»
euroska»
italian hip hop»
hungarian underground rap»
nigerian pop»
nigerian hip hop»
bhangra»
punjabi pop»
czsk reggae»
hungarian hip hop»
underground rap»
flick hop»
spanish hip hop»
rap conciencia»
balkan hip hop»
azontobeats»
zimdancehall»
go-go»
j-reggae»
italian underground hip hop»
afro dancehall»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,728 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-11-18. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.