Every Noise at Once · belgian pop   scan   playlist   intro   pulse   edge   2018   new
Angèle»
Sennek»
S!MA»
Warhola»
WWWater»
Stan Van Samang»
Sarah Bettens»
Amongster»
Buscemi»
The Subs»
Roberto Bellarosa»
Bazart»
St. Grandson»
Vuurwerk»
Melanie De Biasio»
Niels Destadsbader»
Yevgueni»
Soldier's Heart»
Emma Bale»
Tout Va Bien»
Trixie Whitley»
Jonatan Cerrada»
Typh Barrow»
#LikeMe Cast»
Viktor Lazlo»
Bent Van Looy»
Sylvie Kreusch»
Henri PFR»
Suarez»
AnnaGrace»
Kenji Minogue»
Antoine Henaut»
Sioen»
R.O»
Laura Omloop»
Delavega»
Kate Ryan»
Todiefor»
Tin Fingers»
Lady Linn»
Friends In Paris»
Témé Tan»
Karen Damen»
Jasper Steverlinck»
Konoba»
Stromae»
Gabriel Rios»
Ozark Henry»
Axelle Red»
Selah Sue»
K3»
Jali»
Charlotte»
Mustii»
Laura Tesoro»
Alice on the roof»
Tsar B»
Kid Noize»
Van Echelpoel»
Isabelle A»
Noa Moon»
Saint André»
Milo Meskens»
Hannelore Bedert»
Kommil Foo»
Oscar and the Wolf»
Milow»
Saule»
An Pierlé»
Felix Pallas»
Piano Club»
Pieter Embrechts»
Gene Thomas»
SX»
Eva De Roovere»
Lea Rue»
FùGù MANGO»
Compact Disk Dummies»
Delv!s»
Willem Ardui»
Tom Helsen»
J. Bernardt»
Wally»
Sonnfjord»
TheColorGrey»
Delta»
Alex Germys»
Portland»
Le Motel»
Lasgo»
german pop»
melodipop»
uk alternative pop»
british soul»
belgian indie»
australian r&b»
south african pop»
mongolian pop»
swiss indie»
french indie pop»
belgian rock»
indian indie»
swedish soul»
ukrainian indie»
la pop»
belgian pop»
classic belgian pop»
chinese electropop»
indonesian indie»
south african alternative»
latvian pop»
classic bulgarian pop»
danish pop rock»
thai pop»
krautrock»
experimental rock»
washington indie»
freak folk»
canterbury scene»
new orleans indie»
italian progressive rock»
dunedin indie»
tucson indie»
swedish prog»
prog quebec»
vintage french electronic»
japanese psychedelic»
olympia wa indie»
experimental»
no wave»
bristol indie»
experimental pop»
zeuhl»
slow core»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,063 genres by Spotify as of 2019-05-17. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.